Det jag kan säga som passar till min WE glock 17 är Blackhawks CQC Hölster från Röda Stjärnan (Står ACM hölster för 249 kr men det är Blackhawk) men oavsett märje så passar min glock 17 utmärkt i denna.
Eller som svenska försvaret körde med under min tid i lumpen är denna:
Standardhölstret inom Försvarsmakten är ett Bianci-hölster.
Hölstret kan fästas i byxbälte/stridsbälte och på stridsväst 2000. På Stridsväst 2000 kan hölstret med fördel även fästas på den extra benplattan. Hölstret är också US Armys standard hölster för deras Beretta 92.
If "Plan A" didn't work, the alphabet has 25 more letters, stay frosty gents!
If "Plan Z" didn´t work either, you´re probably fucked!
Hmm. Inte för att vara den, men jag tvivlar starkt på att de hölsterna på Röda Stjärnan är Blackhawk (samma typ av hölster, ja, men inte Blackhawk). Som jag skrev ovan så köpte en polare just ett sådant från Röda Stjärnan och "fjäderplattan" inne i magasinhållaren gick åt skogen första gången han satte i magget. Plattan var gjord i plast och inte fjäderstål, som det är i Blackhawks hållare.
Då röda stjärnan tar in en del prylar från TWG så är det samma lika ACM hölster som därifrån.
De må ha nästan korrekta trademarks, men det syns direkt på plasten att det inte är BHI
Jag körde Safarilands till min TM Glock 17!
Tejpade lite eltejp på pistolen och våldade dit pistolen och lät den ligga på mitt varma element över natten.
Dagen efter så passade pistolen perfekt.
Frågan är om det ens finns Safariland till 18C, jag menar, IRL så är den inte jätte praktiskt med automateld, samt att jag tror knappt att någon polisenhet/militär använder dem och då finns det nog inget behov för dem ( Just för Safariland) finns nog till Serpa dock.
En fråga till om hölster till TM Glock 17 med Streamlight TLR-1.
Hittar inte nått hölster till den lampan bara till SF X2000 eller till M3 vilken tror eller vet om den passar bäst till Streamlight TLR-1 lampan?