nybörjare med co2 pistol.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
themetalpope

Sv: nybörjare med co2 pistol.

Inlägg av themetalpope »

Efter vad jag själv har upplevt stämmer det du säger.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Titan

Re: nybörjare med co2 pistol.

Inlägg av Titan »

GreenGas-magg SKA förvaras FULLA.
CO2-magg SKA förvaras TOMMA.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Mackan999

nybörjare med co2 pistol.

Inlägg av Mackan999 »

Jag skulle förvara mina magg då trycklösa som möjligt men
undvik att skruva loss en co2 patron med gas kvar i. Det kan fysa sönder oringen vid "tappen".

Appropå förvaring av co2 patroner, så är alla platser bra så länge de inte överstiger +50 grader. Även om du lägger in patronen i ugnen på 250 grader så tar det ett tag innan den smäller. Men när den smäller... :) Då har du ingen ugn kvar.

Tyvär finns det inga påfyllningsbara co2 patroner till salu än. Men jag jobbar på det :)

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

De där med att lägga dom i frysen då? får man mer gas om den är tom eller varm? för när ja prova att skjuta tre mag på raken var de precis men väntade ja lite emellan kunde ja skjuta nästan fyra....

ministry

Inlägg av ministry »

Mängden gas är konstant om du inte öppnar eller punkterar patronen. Du "får" ingen gas av kyla eller värme.

Skillnaden ligger i att gas expanderar sämre vid kyla, varför gaspistoler skjuter sämre på vintern.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Shudnawz

Inlägg av Shudnawz »

Blir patronen eller pistolen kall (vilket den oundvikligen blir vid konstant skjutande) så kan inte gasen expandera optimalt. Mer gas åtgår för mindre effekt. Detta märks både på CO2- och GreenGas-pistoler.

Det finns ingen logisk poäng med att lägga CO2-patroner i frysen. De ska, precis som batterier, helst vara rumstempererade vid skjutning. Det är liksom det den omständigheten de är utvecklade med i åtanke. Hade man velat skjuta gaspistol i många minusgrader hade man sannolikt valt ett annat drivmedel med lägre kokpunkt än kolsyra.
Slow is smooth, smooth is fast

Affärsredovisningar (gamla forumet)

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

tänkte lägga in en ny grej här som jag vill ha en hjälpande hand med.

1. Mitt co2 mag har redan börja läcka som ett as efter 5 patroner, och jag tror det är mitt egna fel, för vid varje patron körde jag på smörjolja (som skulle vara för GBB vapen och co2 mag). typ lite mer än en droppe per patron,
kan det vara så att jag har smörjt för mycket istället så det läcker för nu har ja provat 2 patroner utan smörja och när jag tar ut den är den verkligen helt ned sölad av smörja även maget?

2. Har tänkt att köpa gas mag istället (billigare) MEN måste jag köpa dyr greengas? går de inte typ köpa typ propantank? eller något istorlek med paintball tankar?
Tänkte ändå köpa en greengas flaska då dom skulle förvaras med lite gas i för att öka livslängden på ventil och o-ringar.
Men tänkte höra vad ni kör med?

Tack på förhand.
STAY AIRSOFT'n

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Är det pellgun oil du har använt på toppen av CO2 patronen, Eller är det silikon olja? Pellgunoil behöver man bara täcka toppen av CO2 patronen var 2-3e patron, Ikke varje! Till ALLA CO2 vapen är det bäst att ha iaf lite CO2 kvar i pickan så att inte O ringarna torkar ut men om du lägger undan den en längre tid däremot så kan man slänga på lite pellgunoil elr silikon olja på utsatta ställen.På min första luftpistol jag köpte lämnade jag en CO2 patron i över 2 månader ! och där var ytterst lite kolsyra kvar men silikonet var kvar!. och packningarna var ändå i toppskick pga Pellgunoil. Men tänk på att om du avfyrar några mag väldigt snabbt så kan kolsyran "torka" väck silikonen ! Dock så rekommenderar jag att du använder Pellgun oil, Då det är en ganska bra mkt tjockare silikon olja än spray! :)
Och för övrigt så funkar den Luftpickan finfint ännu idag, Ungefär 3 år sedan den köptes! :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nu är det olika bud här. För inte helt länge sen diskuterades detta och konsensus var att gas - förvara med lite gas i, CO2 - förvara tomma. Anledningen är att CO2 i sig självt är uttorkande. Detta vittnade även flera om utifrån egna erfarenheter.

Jag påstår mig inte sitta på sanningen. Jag undrar bara vad de motstridiga påståendena grundar sig i för jag vet ärligt talat inte hur jag ska förvara mina.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Jag håller med TWIST, de är väldigt mycke olika förslag nu helt plötsligt ena= GAS= ha lite kvar under längre tid Co2= ingen alls, men sen är det helt tvärtom så nu vill jag gärna veta vad som är och SKA vara
Och ja jag använder pellgun oil (då jag blev starkt rekommenderad att jag skulle använda de) dock har jag som sagt smörjat varje patron med en liten droppe, MEN jag fick oxå höra de inte hade stor betydelse de var snarare bara bra...
Så Någon med Riktigt med erfarenhet och påläst som kan svara en gång för alla?
Jag säger inte någon har fel men det kommer massa olika bud nu och alla säger emot varandra...

Skriv svar