Handla KJW p226 GBB hos Taiwangun?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kaospojken

Handla KJW p226 GBB hos Taiwangun?

Inlägg av Kaospojken »

Har någonstans läst att detta inte bör vara några problem eftersom taiwangun ligger i polen och därmed i europa.
Men hur är det faktiskt. Finns det en risk att jag inte får pistolen eller borde allt vara lugnt?
Syftar på tullen och posten typ.
"We've all been sorry, we've all been hurt. But how we survive, is what makes us who we are!"

Jack

Re: Handla KJW p226 GBB hos Taiwangun?

Inlägg av Jack »

Jag har gjort flertalet köp från TaiwanGun. Senaste var en WE M16 A3 med lite tillbehör. Gick hur bra som helst att få hem paketet och vad jag vill minnas så tog det allt som allt en vecka precis från köp till leverans hem till dörren. Jag är presonligen mycket nöjd med TaiwanGun och kan absolut rekommendera dom. Tycker med andra ord inte att du behöver känna någon som helst tvivel vad det gäller köp av GBB då jag precis som tidigare nämnt köpt just gasdrivet :).

Edit* ÅF ligger inom EU - dvs ingen tull att bry sig om. Fint va :D

Kaospojken

Inlägg av Kaospojken »

Sweet!
Sen har jag en till fråga ^^"
Hur är det med frakten?
Hur kommer den till Sverige och hur får jag emot den?
Måste jag hämta ut den någonstans eller kommer dem till dörren med den?
(Har aldrig köpt någonting på det här sättet)
"We've all been sorry, we've all been hurt. But how we survive, is what makes us who we are!"

Jack

Inlägg av Jack »

Frakten tycker jag inte alls var dyr. (har inga siffror i huvet nu). Men den var helt klart överkomlig. Du kan se rubriken "Transport" i varukorgen på hemsidan när du valt frakt/betalsätt. Sedan "Total"

Rekommenderar att besöka denna site för en valutakonvertering då den ger en väldigt bra fingervisning på den totala kostnaden i kronor: http://www.xe.com/

Dom gånger jag beställt från utlandet och valt frakt vi UPS har dom kommit hem till dörren med paketet och ringt på.

Kaospojken

Inlägg av Kaospojken »

Men man kan välja vilket företag man vill ska sköta frakten?
Och vad händer om man inte är hemma när dem ringer på?
Skulle helst av allt vilja kunna hämta ut det någonstans istället för att få det levererat hela vägen.
(Kalla mig galen)

ministry

Inlägg av ministry »

Jack skrev: Tycker med andra ord inte att du behöver känna någon som helst tvivel vad det gäller köp av GBB då jag precis som tidigare nämnt köpt just gasdrivet :).

Edit* ÅF ligger inom EU - dvs ingen tull att bry sig om. Fint va :D
Vill inte regna på er parad som jänkarna säger, men något tvivel bör man nog känna. Det rör sig forfarande om GBB vilket inte är lagligt i Sverige.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=4824
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=7&t=3660

För att göra det hela lite enklare; GBB är olagligt, rent tekniskt olagligt att använda. Tullen kollar saker som kommer innanför EU; bara för att det är tullfritt betyder det inte att det inte kollas.

Man kan ha tur. Känner du dig tursam är det bara att testa! Antingen får du hem det eller inte. I värsta fall blir det som LeaD i första tråden som länkats.
Köp i Sverige så slipper du risken; om du vill chansa lite så är det bara att tuta och köra från utlandet.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Jack

Inlägg av Jack »

Vad jag kan se så kan TaiwanGun endast erbjuda UPS som leverantör. Såvida du inte hämtar i deras butik :P

Har hänt mig en gång att ingen varit hemma då UPS dykt upp med ett paket. Fick då en lapp i brevlådan där det stod att dom varit där samt när dom skulle återkomma (datum samt klockslag). Jag såg till att vara hemma då dom uppgivit att återkomma och det stämde finfint.

OBS! Stod att dom endast återkommer 3 gånger och att man därefter vid uteblivet svar får hämta paketet i deras terminal. Bra att veta så man slipper massa strul.

Om du är ute efter just en KJW P226 så tänkte jag att forumets K&S del inte alls är dum. Då just denna pistol bla är väldigt vanlig så kanske du kan komma över ett exemplar både billigare och snabbare än om du gör en utlandsbeställnig. Bara en tanke.

3 september 2012, 23:10:

Absolut ministry. Verkar vara väldigt många som haft problem med GBB import mm. Kan bara tala för mig själv med min erfarenhet. Den ENDA gången det har strulat för mig med en import var för något år sedan då jag hade beställt ett Conversion-Kit metall till min ksc M11. Beställde från RedwolfAirsoft och paketet fastande i tullen ca 3 månader. Var den värsta soppan att reda ut för att få grejerna hem. Förstod aldrig problemet med det då paketet inte innehöll någon GBB, endast delar till en GBB.

Men sen var personalen fast på 1800-talet med och otrevligare personer har jag aldrig pratat med heller. Hur som så löste sig problemet och jag fick mina prylar, till slut, ca 3 månader senare :)

Kaospojken

Inlägg av Kaospojken »

@ministry
Den läsningen fick mig just att vilja avstå från allt vad som heter importering av gasvapen... :shock:

@Jack
Tack för all hjälp angående detta! :)

Takolander

Inlägg av Takolander »

Som Ministry säger, kör sånt via Sverige. Finns massor med bra butiker här, mina favoriter är Vapenbutiken och Röda Stjärnan. Är själv allergisk mot allt som heter begagnat, men visst - kanske det finns nåt skoj att hitta på K&S också.
(Min "allergi" mot begagnat är lite samma sak som att handla GBB från utlandet...ett behov av att undvika trassel)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Hur många som helst som säger att dom ha klarat sig med gbb från taiwangun (ink mig själv) men är det NÅGON som HAR fastnat i tullen från taiwangun?

Skriv svar