King Arms 40 mike-mikes?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Namboy

King Arms 40 mike-mikes?

Inlägg av Namboy »

För ett antal år sedan ägde jag en KA M1A1 Thompson och det var riktigt fint skit; gick som en klocka, såg riktigt bra ut och kändes allmänt stabil. Nu till frågan;

Hur är deras 40mm gasgranater? Jag har ingen som helst erfarenhet av just deras granater (bara hanterat Madbull tidigare) så dela gärna med er av hur ni upplever dem! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Myt4z

Re: King Arms 40 mike-mikes?

Inlägg av Myt4z »

Jag hade relativt nyligen ett par stycken KA granater. Blåa 60 skotts har jag för mig det var. Använde dom inte sådär jätte mkt, men kändes def som dom var värda sina pengar. Köpte ett 3 pack för en rimlig peng från HK. Enda negativa var att det runda gummit som håller i kulorna från att rinna ur, rätt omgående gick sönder. Men dom är enkla ersätta så det var inget större problem. Körde med relativt svag gas i dom, så vet inte hur pass stark gas dom klarar av. Konstruktionen kändes iaf stabil, och det var inga läckage eller problem vid påfyllning.

Namboy

Re: King Arms 40 mike-mikes?

Inlägg av Namboy »

Tack för infon!
Var iväg igår med brorsan (då det var han som behövde granaterna) och kikade på ett 3-pack King Arms. Vi beslöt oss för att iaf testa då ~1000 spänn inte är så blodigt för tre stycken.
Hittills verkar de stabila; inga läckage, smäller på bra och konstruktionen känns robust som tusan. Jag får återkomma när de testats lite mer in the field. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar