"Drop" head till pistong. Vad är fördelarna?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sport

Re: "Drop" head till pistong. Vad är fördelarna?

Inlägg av Sport »

Boreup är en cylinder med större inre volym fast samma yttre diameter. Eftersom cylindern har en större inre diameter behövs cylinder och pistonghuvud som passar den större diametern.

Nu är 700+mm extremt långt och om du ska ha det så föreslår jag att du skaffar en 6,01 då dessa kräver aningen mindre cylindervolym.

Frågan är dock vad du ska ha en så lång pipa till, för att du ska ha nytta av den längden krävs en sjuh-vetes utgångshastighet och gränsen ligger fortfarande runt 160 m/s för semisnipers.

Sport

Inlägg av Sport »

Polis? Anyways. 509 är väl normallängd för aug? Det räcker gott och väl. Tror inte du kommer få någon positiv effekt utöver det. Det är betydligt viktigare med bra hop hus/gummi och kcalite på pipan.

Troligen är även 509mm lite i längsta laget men det bör funka med vanlig oportad om systemet är tätt.

Haineko

Inlägg av Haineko »

Ja, vi behöver tillstånd från polis för att få vara på marken och spela :p

Also: Har en AUG Phantom, så ytterpipan är BRUTALT mycket längre än en vanlig 509mm, och eftersom jag vill ha den som semi-sniper så vill man ju ha lite extra räckvidd och precision, så en ny pipa + ett Madbulls blåa gummi skall inhandlas. Gummit är dock redan påväg!
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Sport

Inlägg av Sport »

Förutsatt att ni inte spelar på polisens egen mark så kan jag inte se vad de har med utgångshastigheten att göra då det är reglerat i lag vad som krävs för att ett vapen ska anses som effektbegränsat.

Sedan får du göra hur du vill med din pipa, det gör mig detsama om du lägger ut pengar på onödiga och direkt kontraproduktiva delar. Nu har du i vilket fall fått informationen.

Skriv svar