En N00bs Misstag :)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
HappyCamper

En N00bs Misstag :)

Inlägg av HappyCamper »

Allt började Fredag kväll......Då jag efter ett par stadiga skulle smörja upp byssen och pikkan innför Lördagens spel på Malmoairsoft's bana vid Horsabacken. :twisted: Ähhh....Tänkte jag, och hällde upp en Jack o Cola till........Jag orkar fan inte plocka i sär arsenalen och smörja upp det med CRC Silicone-Olja som jag hittade i mitt garage. Jag sprutar ner det i amunitionsflaskorna !!! Då smörjer ju allt sig själv !!!!!!! ;)

Eller inte.....

Började ana fan när de var sega att hälla ur flaskan ner i snabbladdaren...... När jag sedan fick skaka laddaren för att få kulorna att trilla ner i läge...........Då anade jag mer fan......... Sedan provsköt jag....... Och det resulterade i att träffbilden blev ruggigt skev de första 3 skotten, sedan fick jag eldavbrott då de satte sig i loppet......... :oops:

På fyllan kommer man på lysande ide'er imellanåt.....Som att ta en grogg till, två minuter innan man ska lägga sig....Eller förstöra 9000 fullt fungerande 0,25g BB's med hjälp utav Jack Daniels och Silicone-olja :lol:

Stygge

Re: En N00bs Misstag :)

Inlägg av Stygge »

Använd nämnda Jack och ge dem ett rejält bad så ska du se det löser sig.
Vill du inte offra prima dricka så duger även T-röd ;)

Bjarka

Inlägg av Bjarka »

Nu blev jag sugen på Rom och Cola. :/

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Stygge : De hade ju expanderat lite så de fastnade i pipan.......Säkert pga oljan :) De funkade i grabbens TacMaster så han fick dem :)

themetalpope

Inlägg av themetalpope »

Måste fan säga att det var ganska roande att läsa även att jag lider med dig. Så sjukt tråkigt att inte kunna spela för att man lyckats med nått litet skitfel:/
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Ha ha ha! Ja, det är ju ganska roande när man tänker efter :) På fyllan gör vi våra bästa misstag ;)

themetalpope

Sv: En N00bs Misstag :)

Inlägg av themetalpope »

Kan man lungt säga. Man har ju gjort en hel del korkade saker på fyllan:p
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Valinath

Inlägg av Valinath »

Vilket härligt fyllemisstag, jag gjorde en liknande sak på fyllan. Symaskinsolja rakt in i pipan på min PT92a. Det gjorde hela pipan klibbig och manteln fjädrar bara halvt tillbaka :S
För att inte tala om träffbilden haha :lol:

Jag lider med dig, hoppas att det löser sig med T-röd som Stygge sade!

Jag kanske ska ta och hälla lite T-röd i min pipa ;)

/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det kommer att torka ut allt gummi. Symaskinsolja ska man öht inte använda där det finns gummi och silikon ska man använda mycket sparsamt, en droppe på en kula längst upp i ett magasin någon gång ibland. Kanske. Jag gör det inte.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Valinath

Inlägg av Valinath »

Mjoo, så sant. Min 92a är gammal och förgången, tänker inte göra något med den, det blir till att köpa en ny så småningom.

/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)

Skriv svar