Är det värt ?
Re: Är det värt ?
Som en tidigare talare sa: Ta en titt på KJW m4orna!
Har dragit ca 10.000 kulor genom min och den har aldrig strulat. inte ett enda fel, inte ens en ända dubbelmatning, bolt catchen har funkat varje gång, magasinen har aldrig läckt.
Så om man kan leva med dom fula thermold magasinen så är det bara att köpa!
Har dragit ca 10.000 kulor genom min och den har aldrig strulat. inte ett enda fel, inte ens en ända dubbelmatning, bolt catchen har funkat varje gång, magasinen har aldrig läckt.
Så om man kan leva med dom fula thermold magasinen så är det bara att köpa!
Jag har spelat i 13 år och förra året satsade jag en rejäl summa på några GBBR full Ra-Tech kittade. Jag är super nöjd , man skrattar var gång man skjuter
. Körde med GBBR sist i Bockaby och trodde att jag inte skulle ha en chans men ICKE , hade så satans roligt och fick massor av kills
. Du måste ändra ditt spelsätt totalt no more spray and pray...... magasin läckage fixar du bara 1 gång med nya färska SVENSKA O-ringar sen håller dom 100% tätt. Rengörning och smörjning är ju ett måste. Du kommer att ha skitskoj OM du satsar på rätt saker direkt. WE orginal = ok WE Ra-Tech =
Lycka till

Lycka till
-
Sen beror det på vad du vill använda för "drivmedel" (gas eller co2). Båda har för och nackdelar; gas kan du inte lira med året runt, speciellt vintertid. De första kulorna lär flyga så som det är tänkt, men sedan känns det som att "hoppen" är verkningslös.
Co2 löser problemet med årstiderna genom att du kan tömma ett magasin effektivt, men däremot sliter du ut bössan mkt snabbare.
Co2 löser problemet med årstiderna genom att du kan tömma ett magasin effektivt, men däremot sliter du ut bössan mkt snabbare.

Jag har spelat ett par spel med min GBBR, som många tidigare har nämnt så är det ju mer fördelaktigt att spela med AEG men den individuella upplevelsen varierar ju enormt mellan AEG och GBBR. Jag upplever att det är ROLIGARE att spela med GBBR, inte för att jag nödvändigtvis skjuter ut fler (vilket jag inte heller gör).
En annan moment som är ganska rolig med en GBBR är:
- När ett gäver "jammar" så påminner felsökningen som på en RS, om min GBBR AK har problem med att den inte avfyrar (och det inte beror på gasbrist) så drar man tillbaka manöverhantaget och tittar i loppet, man tittar också inne i mekanismen så inte en kula har hamnat i vägen.
- Man underhåller bössan nästan som en RS, man smörjer rörliga delar istället för att meka gearbox
- Slutligen allt annat som många alltid pratar om, rekyl, sista skott spärr, magasinbegränsning, magasintygnd. Vissa ser ju inte det som en fördel men om du är ute efter att komma så nära RS som möjligt så är det värt det, ja.
Sen att det det skiter sig om du blåser fullauto hela tiden så är det väl inte hela världen, det är inte värre än att anpassa sin spelstil. Singelskott och autoskurar om 3-5 skott, inte 50-100...
En annan moment som är ganska rolig med en GBBR är:
- När ett gäver "jammar" så påminner felsökningen som på en RS, om min GBBR AK har problem med att den inte avfyrar (och det inte beror på gasbrist) så drar man tillbaka manöverhantaget och tittar i loppet, man tittar också inne i mekanismen så inte en kula har hamnat i vägen.
- Man underhåller bössan nästan som en RS, man smörjer rörliga delar istället för att meka gearbox
- Slutligen allt annat som många alltid pratar om, rekyl, sista skott spärr, magasinbegränsning, magasintygnd. Vissa ser ju inte det som en fördel men om du är ute efter att komma så nära RS som möjligt så är det värt det, ja.
Sen att det det skiter sig om du blåser fullauto hela tiden så är det väl inte hela världen, det är inte värre än att anpassa sin spelstil. Singelskott och autoskurar om 3-5 skott, inte 50-100...
Jag uppskattar verkligen alla som tagit sig tid att svara ! 
Ni har gjort att jag bestämt mig för att slå till på en även om lite annat ska inhandlas före...
Tackar gubbs...

Ni har gjort att jag bestämt mig för att slå till på en även om lite annat ska inhandlas före...
Tackar gubbs...
EH5 | TF Platypus
SF 22 skrev:Jag har spelat i 13 år och förra året satsade jag en rejäl summa på några GBBR full Ra-Tech kittade. Jag är super nöjd , man skrattar var gång man skjuter. Körde med GBBR sist i Bockaby och trodde att jag inte skulle ha en chans men ICKE , hade så satans roligt och fick massor av kills
. Du måste ändra ditt spelsätt totalt no more spray and pray...... magasin läckage fixar du bara 1 gång med nya färska SVENSKA O-ringar sen håller dom 100% tätt. Rengörning och smörjning är ju ett måste. Du kommer att ha skitskoj OM du satsar på rätt saker direkt. WE orginal = ok WE Ra-Tech =
![]()
Lycka till
är en ny WE Ra-Tech ägare här

-
Nice, så den kom fram; congrats
får se ifall man vågar göra ett försök. Beställde du den på något speciellt sätt (utan mag, demonterad elr liknande?)
PS: Kör du med co2 elr green gas?

PS: Kör du med co2 elr green gas?
jag beställde inte på något mera speciellt sätt mer än med CO2 mag sen så hade stället jag beställde ifrån satt en fet klisterlapp med texten CO2 toys på paketet den skikades i.
Kör med CO2 magasin just nu men ska fixa Green Gas gillar de mer.
Kör med CO2 magasin just nu men ska fixa Green Gas gillar de mer.
Nu blev man ju inte lite sugen på att skaffa en GBBR OB 
*Lägger första kronan i sparbössan*

*Lägger första kronan i sparbössan*