Uppgradera och sänka M/s

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
spazner

Uppgradera och sänka M/s

Inlägg av spazner »

Hejsan
Jag är ganska ny inom airsoften och kollar efter att uppgradera min Dboys scar-L

Det jag tänker göra är att sänka M/s:en för att kunna vara med på spel. Läste om Dboys Scar-L att den gjorde 140 M/s ur lådan. Jag har även läst att nozzeln och cylinder huvudet håller inte tät och där av sänker M/s:en.
Sitter och kollar på http://www.rsov.com men förstår mig inte på vad jag ska beställa. Jag vet att jag inte kan behålla mina nuvarande gear i gear boxen.

Det jag trodde var att alla delar passar i stort sätt alla gear boxar (inte v2 delar i v3 gear box) att man bara kunde plocka i hopp delar och pang klart.
Är det nån mer erfaren som kan hjälpa mig?

Tack i förhand. och jag måste be om ursäkt om det är fel stavat eller fel grammatiskt.

Mvh Joakim

TwinkleDew

Re: Uppgradera och sänka M/s

Inlägg av TwinkleDew »

Om du ska sänka fps så är det fjädern du ska byta. Det mesta i en V2 är "crosscompatible" med en V3. Exempelvis Pistong,cylinder drev o.s.v. Men fjädern är det enda du kan byta om du ska sänka utgånghastigheten. Kör på en 90-fjäder så blir det nog lagom, dessutom får du en goare ROF
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Fast om han nu ändå ska lägga en beställning så är det väl lika bra att han köper dom delarna som ofta slits fort och uppgraderar dom på en gång? O_o
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

jodå köp typ pistong och grejer samtidigt
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

spazner

Inlägg av spazner »

tack dom snabba svaren.

okay bara pistong inge mer? men satt och kollade på http://www.frysen.nu på deras drev, där hade dom 90-130 M/s saker osv, Kommer inte det spela någon roll när jag byter fjäder?

Skriv svar