Fråga om kompatibilitet.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jocke S

Fråga om kompatibilitet.

Inlägg av Jocke S »

Har i princip beslutat mig för vilket vapen som blir mitt instegsvapen i airsoftvärlden, dock så kvarstår en del frågor varav den största gäller olika modellers och tillverkares kompatibilitet. Modellen jag tittat på är en M4A1, kommer olika tillverkares magasin passa i denna bössan, eller är det olika från tillverkare till tillverkare? Detsamma gäller precisionspipor, Vapenbutiken t.ex. har bara, så vitt jag kan se pipor från en tillverkare, passar dessa på alla modeller?

Som ny blir det hela lite svårgreppat, finns det någon lathund eller bra sätt att ta reda på vilka delar som passar till olika vapen?

Juveltjuven

Re: Fråga om kompatibilitet.

Inlägg av Juveltjuven »

Vad är det för märke på den?
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Jocke S

Inlägg av Jocke S »

Egentligen är frågan generell, inför framtiden. Men den jag har kikat på är Cyma, M4 CQB var det visst.

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Då ska det mig veterligen bara vara att tuta och köra. Checka så att det är "v2" grejor du köper bara, eftersom m4 har v2 gearbox, AKs har v3 etc..
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

d0kefish

Inlägg av d0kefish »

Jag har kikat väldigt mycket på den modellen, om någon har provat eller om du köper den så hör gärna av dig och ge mig en recension. :)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Du kan ju kolla recensioner på youtube. Men då alla (de flesta. inte systema och Gasbössor) m4or är byggda på TM designen har nästan alla samma magasin. Så du kan t.ex sätta ett sånt här http://www.taiwangun.com/magazines/aeg- ... 16-m4.html i vilken m4/m16 som helst
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Possum

Inlägg av Possum »

jag har en cyma m4 cqb. köpt begagnad.

den är stenhård, snygg och tung!

enda prestanda klagomålet jag har är att hop uppen verkar inte ta särskilt bra. även på max-uppskruvad får jag inte upp bollen i rak linje. kanske är något jag behöver byta.

sen finns det ju alltid uppgraderingar man Vill göra - men inget som kan kallas klagomål direkt på produkten för det priset. (cybairgun 2500:- nu)

min chronar 96m/s-111m/s de flesta skott nära 110m/s så min funkar för cqb. läst att en del är betydligt hetare än så direkt ur lådan.

tjollahopp

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Kör inte med fullskruvad hopup. Du kan få pipstopp

Schultz

Inlägg av Schultz »

Beror ju helt på hur mycket hoppen tar, TwinkleDew. Om den även på max knappt ger spinn på kulan så är det inga problem att ha den maxad...
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Mhm. Då är väl hopgummit för mjukt så att den trycks upp istället för att ge spinn på kulan. Eller kanske det är inbäddat i kines-fett?

Skriv svar