G36 går trögt..

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sport

Re: G36 går trögt..

Inlägg av Sport »

Ifall dessa symtom var helt pga shimning så skulle din bössa låta som en gris med dödsångest. Hur låter den? Har du kollat motorskruven? 1mm är på tok för löst f.ö. Shimningen ska vara precis snäppet under att dom är fastkilade. Dvs, det ska vara ett spel men ett så litet spel du kan åstadkomma med de shims du har.

Ifall boxen inte låter som en döende gris och det är som du säger att ett 7,4v batteri inte ens cyklar bössan med en m120 så skulle jag börja snegla på ifall inte motorn är kass. Har du någon gammal kinamotor liggandes som du kan testa med?

Sedan skulle jag testat att köra bössan utan merfen och ta bort kontaktspreyen, vet inte vad du ska ha den till ifall du kör med en mosfet om alls.

Funkar det fortfarande inte så kör uteslutningsmetoden. Min gissning är att din bössa lider av många olika mindre problem. T.ex, halvtaskigt batteri, halvkass shimning och halvkass motor alt. problem med något i det elektriska.

En "långshot" är att pistongen tar emot boxen, det har hänt mig en gång i en understödsbössa när jag förstört alla andra pistonger än just den sista noname kinapistongen som var felgjuten. Resultatet var iaf att ett fullladdat 11,1v 5200mah batteri tog slut på ca 1500 kulor. Under spelet märkte jag inget annat än att rofen var mycket lägre än förr samt att jag vart tvungen att byta motor efteråt då den blev fruktansvärt klen.

Börja nysta i det själv och uppdatera tråden när du har lite mer information, just nu så gissar folk bara hejvilt.

Lycka till!

Lustig

Re: G36 går trögt..

Inlägg av Lustig »

Har suttit och gjort ny shimning i en timme snart, har inget spel nåmer och snurrar på bra. Tidigare lät den rätt så bra. Kanske något "ansträngd".. men inget metalliskt missljud eller så.
Har den gamla motorn kvar, men köpte den som sitter i nu för att försöka åtgärda problemet men det kvarstod. Tror inte det är ett elfel då felet fanns innan jag bytte tills MOSFET.

Jag väntar på en ny fjäder till Antireversal latchen från kina, så kan inte testa förän om ett par dagar. Ska försöka utesluta batteriet också genom att enbart använda mitt andra batteri på kommande spel.

Har fått några saker att titta närmare på, så får återkomma när vidare tester gjorts.
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

Skriv svar