LiPo hjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Juveltjuven

Re: LiPo hjälp

Inlägg av Juveltjuven »

Nej, small type och vanlig passar inte.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

kungaron

Inlägg av kungaron »

Ok tack. Nu äre så att jag tog LiPo från G&P med Mini dean dels för att jag är ny, både inom airsoft och LiPo och för enkelhetens skull.

Men finns det andra LiPo-batterier med Mini Dean fast lödd än G&P:s?

Juveltjuven

Sv: LiPo hjälp

Inlägg av Juveltjuven »

Det finns det säkert, annars är det inte jätteavancerat att löda ny kontakt :-)
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

LiPo är inte så krångligt som folk påstår. Köp inget billigt kina-skit utan skaffa ett ordentligt från ett märke som är välkänt inom airsoft (finns ett par stycken och det går säkert att hitta info om dom här på ASS).

Jag har aldrig använt en LiPo-varnare, laddpåse eller något annat. Jag lyssnar helt enkelt på batteriet. Låter det trött slutar jag skjuta. Svårare än så är det inte. Skaffa en vettig laddare, ett vettigt batteri och lyssna på batteriet så bör du klara dig.
Vet inte huruvida detta stämmer eller ej men tydligen kan vissa batterier vara svårare att höra skillnaden på (alltså från full kapacitet till trött) vilket kan leda till att man misshandlar batteriet lite smått genom att inte sluta skjuta i tid. Då kan en varnare absolut vara skön att ha (:

Att löda nya kontakter är så lätt att t.o.m. jag kan göra det, och jag har ingen som helst tidigare erfarenhet av lödning. Tänk bara på att klippa av en sladd i taget och gärna löda fast den innan du klipper nästa. Kortslutning är inte kul :P
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Skriv svar