Hjälp/Råd önskas -11.1V lipo i colt m4?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Stygge

Re: Hjälp/Råd önskas -11.1V lipo i colt m4?

Inlägg av Stygge »

Se till att ha magasin som matar bra också, så du inte får problem med felmatningar.

Alla bössor går sönder förr eller senare oavsett vad man har i dem, man kan minska frekvensen genom att gardera sig med bättre delar men rasar gör det oavsett.

*edit*
Alla skador går att laga, de är bara mer eller mindre krångliga/dyra. Byta en pistong går enkelt och kostar en hundring, byta en sprucken box kostar lite mer och tar betydligt längre tid.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

11.1 är ett utmärkt acc för folk som spelar på semi som försthandsval. Vet du att du helst slår över till auto så tycker jag att du ska hålla dig till 7.4V tills du vill lära dig mecka. Allabössor rasar förr eller senare men med ett 11.1 blir risken naturligtvis större för tidigt ras. Min systema pistong höll ca 15000 skott på 28 bb/s. En annan gång gick ett lager och gjorde kuggsallad av alltsammans.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Titan

Inlägg av Titan »

Skrämmde upp MP7'an en bit över 30 BB/s med 11.1.
TM magg är duktigt bra på att mata och hade aldrig en felmatning eller kluven kula.

Allt beror på vad du har förutom batteriet.
Lägre trimm, så rullar det bättre.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Possum

Inlägg av Possum »

Ok!

Men då kör jag nog på 11.1 tills det ryker! Semi är ju mycket trevligare med 11.1. Riktigt rappt.
Planerar ändå att byta lite delar. Bland annat en lång precisionspipa som jag gömmer i en dämpare hade jag tänkt mig. Blir det gearbox och motor oxå så får det väl bli så!

Att hobbyn kostar har jag redan fattat! Hahaha :mrgreen:

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Tycker den är hyffsad i kostnad denna hobbyn. Tvälade tidigare i paintball. Där har du en dyr jävla sport;[

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

OT: Det gör lite skillnad på hur man spelar också. Ska man köra med RS-prylar och leka "gearhora" (ursäkta uttrycket) så drar det lätt iväg. Då är plötsligt en väst för 5 papp "billig"... /OT
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Visst är det så. Ska man alltid ha de finaste så kostar det därefter;)

Såg ju folk som sprang runt med tuubes i paintballen värda runt 20papp. Gjorde inte dem bättre direkt.

Skriv svar