Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nixon

Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Nixon »

Detta passade i polarens bössa:

http://malmoairsoft.se/produkt/74v-2-delat-1300mah-15C

Jag hoppades att 1500mAh Ak-lipon skulle funka, men kablarna gjorde att batteriet satt som pitten i Greta, och jag tordes inte vålda så mycket med Lipon.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

WreX

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av WreX »

Jag svarar här så dom flesta kan få ta del av info. :)

Angående vad för sorts batteri man bör/ska köra med är upp till användaren.

Jag har kört med 11.1v Lipo i min och det fungerar, tipset är dock att inte nyttja Auto, det går att köra Auto i korta bursts. Mer än så är skadligt.

Just nu kör jag med 7.4v Lipo som är monterat fram i RAS:et. Jag har även en mosfet samt Magnum motor. Kör med antingen Marui fjäder eller Eagle6 M120 fjäder. Då jag monterat ner bössa så har jag bara sett ett litet slitage på pistongens första tand. I övrigt inget annat slitage.

Så för all del, kör lipo då TM´s orginal batterier är väldigt tråkiga.

Utrymmet i kolven har måtten, ca B 15mm H 15mm D 240mm
WREX - Teamleader/Mechanic - [KRAS][EBBR USER][CLUB EBBR]

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

När jag mailade och frågade Vapenbutiken om vilket man borde köpa så fick jag följande alternativ

http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11867
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12213

Vad rekommenderar ni? Får inte hop varför det med färre mAh är billigare än det med 1000...

Några andra uppgraderingar som är rekommenderade att köpa från början?
Precpipa - nytt hop-up gummi?

WreX

Inlägg av WreX »

Ta de batteri med det högre C värde.

Precpipa o gummi skulle nog kunna göra sig bra.
De roliga är att jag inte gjort något annat åt bössan än att byta fjäder och motor, resten är orginal. :)

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

MadBull 60 Degree Shark Hopup Bucking with Fishbone Spacer skulle funka fin fint antar jag?
6.01 eller 6.03 pipa? Har alltid kört 6.01 i mina GBBR och det har funkat bra.

WreX

Inlägg av WreX »

De med vilket märke du ska köra på låter jag dig avgöra. :)

Om du gillar 6.01 så kör med den. Låt mig få höra resultatet sen bara. :)

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

Det är vanliga stora Deans kontakter som sitter i bössan va?

Nixon

Inlägg av Nixon »

Oh no, my friend. Det sitter en sådan här:

http://www.anakchan.com/M4Sopmod/Battery.jpg

En specialkoppling alltså. Stygge lödde på en kort kabel direkt på blecken i bössan. Sedan deans. Jag tror att Socomen har liten tamiya i fronten.

Min plan är att löda kablar på den kontakt sonm sitter i änden av kolvröret och dra ut dem bakåt, och strunta i de metallstavar som är ledare mellan kolvrör och batterikontakt. I nuläget går sytrådstunna kablar bak från kroppen, till 4 små uppresta bleck, som ligger mot metallstavarna, som ligger mot 4 nya små bleck, som ansluter till aktre kontakt, som jackar i batteriet,(i mitt fall deans). Inte optimalt. Mycket förluster och glapp-upplägg. Metallstavarna får beläggning, jada jada. Inte klockrent precis.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

DERP, då fattade jag fel när jag läste allting ovan :roll:

Nåja, problem är väl till för att lösas - Så i enklaste form bara löda på kablar på kontakterna när man får hem bössan då.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Helt riktigt. Man behöver fundera om man vill behålla säkringen som sitter i änden, sas, innanför batteriet, eller om man skippar den. Om man skjuter kolven in och ut behöver man ha litet spel i kabeln, så att den når ut precis i maxläge, men inte korvar sig och skavs i minläge. Bara man tänker innan går det bra.

Lycka till!

Det finns för övrigt battleaxe repromag för ca 15 usd på EBairsoft, och 11 exkl frakt på PX-Airsoft. De är i princip identiska med orginalmaggen, men har tyvärr en high-cap-botten med skåra i. Jag tänkte skaffa rangerpulls, så jag byter botten iaf. Om man är snål. Annars får man lägga minst 27 usd utan frakt för Marui.

Skriv svar