S.W.A.T- rigg bra ide för nybörjare?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Mixe

S.W.A.T- rigg bra ide för nybörjare?

Inlägg av Mixe »

Hej, total nybörjare på sporten och funderar på att skaffa mig en första utrustning. Jag är oerhört sugen på svart, helsvart och åter svart, d.v.s SWAT-rigg. Det är en personlig grej. Men är det en bra färg att satsa på? Finns det S.W.A.T-lag därute? Kommer det att funka med befintliga lagspel?

M

Schultz

Re: S.W.A.T- rigg bra ide för nybörjare?

Inlägg av Schultz »

Beror på om du lirar CQB eller i skog.
I skogen är det betydligt mycket viktigare att vara välkamouflerad än i CQB och i sådana fall är det tyvärr ingenting att rekommendera eftersom svart sticker ut ganska mycket.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Mixe

Inlägg av Mixe »

Jag är såpass ny att jag faktiskt inte har en susning om vad jag kommer spela för speltyp. Men om jag tolkar ditt svar rätt är det naturligtvis säkrast att satsa på en camoutstyrsel. Fan. Jag får vänta med min pojkdrömsgrej.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Tja, de allra flesta lirar väl i någon form av skog så det är alltid bra med lite camo i min mening. Viktigt att komma ihåg är dock att det är mycket mer än kläder som avgörs om man syns eller inte och att det finns de som lirar väldigt bra i svart utrustning också.

Om du bor i Stockholmsområdet så har vapenbutiken en inomhusbana där din tänkta gear skulle passa perfekt =)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Mixe

Inlägg av Mixe »

Kul! Ja, jag bor i stockholmsområdet. Jag har suttit och porrsurfat ihop en jäkligt snygg SWAT-gear för dryga 4000, det utan vapen. Jag tänker mig en MP5-a eller en UMP i kombination med en Sig. Spontant tänker jag mig en kolsyredriven pistol, recensera gärna mina tankar. Och kom gärna med förslag på goa vapen av den typen!

Prislappen är inte det viktiga, utan känslan. Jag vill ha realism och precision. Jag har skjutit en del med riktiga vapen och skulle nog bli rätt frustrarad av plastig känsla och varierande träffbilder.

20 augusti 2012, 00:18:

Och just det, eftersom jag är helt ny i sammanhangen- det är ingen som blir sur om man skulel komma i svart gear till en match? I jaktlag finns det vissa vapen och kläder man bara inte dyker upp i, hur funkar det i airsoftvärlden?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

I Airsoft finns ingen modepolis, vill du dyka upp i svart så är det ingen som hindrar dig
CTR EP3 Championship White, nuff said

icefox

Inlägg av icefox »

Det enda som hindras utav en "SWAT-gear" är MilSim där man ofta har högre krav på utrustning, men då ska allt stämma överrens med uniform och vapen. Dock vid vanliga spel kan jag inte tänka mig någon som blir sur över att du kommer i svart.
Har också funderat på liknande gear men det får vänta för mig.
Vill du ha bra vapen kan jag rekommendera mp5 då det finns ett större utbud än av ump och du även kan köra med fast kolv (full stock) för att få plats med större batterier. Dock har jag inte så bra koll på märkena vilka som gör bra respektive dåliga mp5:or
Sgt. "Icefox" Maclean

Runar

Inlägg av Runar »

Har själv börjat spana på swat gear. Sjukt snyggt! Svart är såklart snyggast, men som sagts tidigare, inte helt idealiskt för skog. Dock syns desert kammo ännu bättre i skog å ca 85% av alla airsoftare jag spelar med kör nån form av desert.

Bild
Vill du verkligen köra swat å samtidigt kunna spela i skog så finns det ju alternativ;)

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Vet att US Marshalls ofta kör som Runar länkar. Gröna kläder, tror det är Tru-Spec, och svart utrustning.

..och ja, oavsett vad många säger så är svart asadödsaskitdåligt i skogen.

Skriv svar