cybergun/umarex katastrof

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Schh

cybergun/umarex katastrof

Inlägg av Schh »

Som många säkert vet så har cybergun ställt till det ordentligt i frankrike nu är det englands tur.. http://www.airsoftsniperforum.com/showthread.php?t=5045

Hoppas att nån får stopp på det här..

5224

Re: cybergun/umarex katastrof

Inlägg av 5224 »

Hur motarbetar man detta då? Finns det nått sätt? Så som jag förstått det så får de egentligen ha det här varumärkesskyddet då det redan finns en annan aktör (orginalaktören) som äger det, men för att få bort skiten måste en lång (och kostsam?) rättsprocess drivas mot cybergun? Stämmer det?

Hur mycket kostar det att registrera varumärken? Bara som exempel, om vi skulle gå ihop i en förening och registrera de här märkena innan cybergun slår klorna i dem? Andra möjligheter?
Non Belior Solum Melior

Schh

Inlägg av Schh »

Som jag förstått det så har fransmännens variant av ass startat en namninsamling, finns nog länkat i tråden jag länkade tidigare, ett annat alternativ skulle kunna vara att bojkotta deras produkter? Känns som en fråga att ta tag i innan vi sitter i samma sits..

Welle

Inlägg av Welle »

Är det inte så att det i sverige handlar om att ASG har licens på vissa vapenmodeller som tex AUG, m60, svd...
Dvs om ngn åf i sverige vill sälja svd ( oavsett tillverkare och drivmedel) måste man köpa den ifrån dom
Lite finare, lite bättre

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har för mig att ASG själva intygat att dom inte gillar det cybergun håller på med och själva inte tänker göra likadant,
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Genocide

Inlägg av Genocide »

Tror inte cybergun kommer kunna få igenom detta i sverige. Bolagsverket är hårda som fan med namn.

Sen är det kostsamt att varumärkesskydda en produkt i hela landet. Det finns olika regioner man kan varumärkesskydda. Lokalt, i länet och i landet. Det kostar olika mycket.

Äckligt att cybergun gör såhär. Men samtidigt, enda tm har är pistoler som är av intresse. Men finns andra märken.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Schh

Inlägg av Schh »

Jo visst nu är jag inte i tankarna att köpa nåt från TM men som det ser ut i frankrike så har väl cybergun till och med köpt ordet airsoft, inte så bra på franska så kan dock ha misstolkat det..

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Det där kan dom glömma. Att varumärkesskydda redan kända varumärken fungerar inte då de inte kan åberopa varumärkesintrång om inte de själva associeras med märket till klar majoritet.

Så länge Marui fortsätter att vara "Japansk Airsoftproducent" och inte "del av Cybergun" i folkmund så slösar de bara en massa pengar.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Welle

Inlägg av Welle »

Är det inte så att ASG har fles Licenser av alla? Kolla svarta rutan längst ner;
http://www.actionsportgames.com/company-15.aspx

läs mer här;
http://www.cybergun.com/en/about-us/inv ... rotection/
Lite finare, lite bättre

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Asg "leder" med 29-22. Å andra sidan så rebrandar ju ASG sina kikarsikten och också.

19 augusti 2012, 11:28:
Schh skrev:Jo visst nu är jag inte i tankarna att köpa nåt från TM men som det ser ut i frankrike så har väl cybergun till och med köpt ordet airsoft, inte så bra på franska så kan dock ha misstolkat det..
Alldeles riktigt. Dom har även köpt ord så som hopup, gbb, blowback,och så vidare
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar