Hölster till TM/WE Glock 17

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Im1spetnaz

Hölster till TM/WE Glock 17

Inlägg av Im1spetnaz »

Tjena, har sökt runt och kollat på hölster men har hört att TMs glockar (som WE är en klon av) är lite större än orginalet vilket gör att Glockarna inte passar i alla RS/kopior hölster.
Vad finns det för hölster som passar, och då menar jag självklart Kydex/komposit/plast hölster (då vanliga tyg hölster passar).

Tips är välkomna.
Vad kan man ev göra för att få plats med sin TM i ett RS hölster exempelvis?

Omegamortis

Re: Hölster till TM/WE Glock 17

Inlägg av Omegamortis »

Du kan införskaffa ett Blackhawk CQC hölster som passar till Glock 21. Återfinns på http://www.d-gear.se bla.

Alternativt ta ett kinahölster för glock, och värma med värmepistol, motsvarande. Jag lånade sambons hårblås, funkade prima.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

RS hölster för Glock 21 passar.
SERPA-kopia passar min TM kopia bra i iaf.
Safariland-kopia passar den inte i däremot.

Exempel som funkar bra till ARMY R17 (TM kopia)
http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... c-m_3.html

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Jag kan gå i god för Blackhawks CQC-hölster som Septicemia tipsar om. Använder ett sådant till en TM Glock 17 och det funkar hur bra som helst. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

instant

Inlägg av instant »

Samm här, Blackhawks cqc-hölster är perfa för min tm g17

futuremind

Inlägg av futuremind »

fri frakt kan det bli billigare :D

http://www.dealextreme.com/p/pvc-hard-p ... 503?item=3

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Namboy

Inlägg av Namboy »

En liten varning ang. ACM-hölstrena; en polare köpte ett ACM CQC-hölster inklusive magasinhållare och fjäderplattan som håller fast magasinet knäcktes första gången han satte i det i hållaren. Visade sig att den var gjord av plast och inte fjäderstål som det ska vara (och är i Blackhawks grejer).
En grej att tänka på innan man köper bara. ;)
"We're surrounded. That simplifies things."

Im1spetnaz

Inlägg av Im1spetnaz »

Okej, ska kolla efter en 21 hölster från Black Hawk.

TASS

Inlägg av TASS »

Anledningen till att Serpa passar men inte Safariland är för att de låser fast pistolen på två olika sätt.

På ett Serpahölster så låser den vid trigger guarden och det är mycket möjligt att det måttet stämmer på TM/WE. Dessutom ska man kunna justera ett Serpa med en liten skruv - om jag inte missminner mig. Safariland däremot blir för smalt för att det är byggt för att omsluta hela pistolen.

Alltså kan du köpa ett Serpa till en Glock 17 utan att det ska vara några problem. Safariland eller liknande kydexhölster bör köpas av den modellen som passar en Glock 21.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

Magne

Inlägg av Magne »

Helt rätt att de låser på guarden men WE's Glock 17 har en slide som är ca 1-1,5 mm bredare än den riktiga utgåvan...det gör att Serpa till G17 passar inte utan en rackarns massa merjobb för man får inte ner den till låsningen. Passar gör precis som nämnts Serpa för G20/21/37/S&W.45...det hölstret fungerar utmärkt till WE's G18C med.

Mvh Magnus

Skriv svar