Hur ska jag få min kusin att ändra sig och börja med as?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Carnated

Re: Hur ska jag få min kusin att ändra sig och börja med as?

Inlägg av Carnated »

Instämmer med Lazt! Gillar han speedball och är så inne på att det ska vara högt tryck i grejjerna så är verkligen inte airsoft hans grej.

Ducky

Inlägg av Ducky »

Behöver väl knappast ha att göra med att man är ute efter smärta. Det är saftigare tryck och känsla i en paintballträff vilket kan ha en mycket givande effekt i spel, både som skytt och potentiell måltavla. Går inte igång varken på smärta eller vinst, men trycket ger mervärde åt det där med att faktiskt planera sina rörelser vettigt.

Att en skinnträff med en snabbflygande airsoftkula också kan göra ont har inte så mycket med saken att göra. Det är helt enkelt inte samma klatsch och thud i träffen, på gott och ont.

Vad jag inte fattar är varför det måste vara det ena eller det andra? Om det är en ren prisfråga så, visst, men paintball och airsoft är så pass olika att det i grunden känns flummigt att välja bort en till förmån för den andra.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Du gillar att det gör ont, men du gillar det inte?
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Ducky

Inlägg av Ducky »

Det är precis som jag skrev. Är varken sadist eller masochist, men trycket i träffarna påverkar hur man spelar och tillför i mitt tycke något extra till striderna. Att man föredrar att träffarna känns behöver som sagt inte ha något att göra med att man "tycker det är tufft om det gör ont."

Lazt

Inlägg av Lazt »

Ja förmodligen är inte merparten av de som spelar paintball inne på S/M

Om du tycker det är bättre spel när det gör ont, så tycker du väl att det är tuffare än om det INTE är så?

Eller är det just ordet tuffare du stör dig på? byt ut det till roligare eller intressantare eller vad du nu vill.

Off topic är det iaf, killen vill spela paintball, låt honom.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

El Macho Grande

Inlägg av El Macho Grande »

Även om man är inne på BDSM så är det liksom inte smärta (och tillfogandet av sådan) som är grejen, utan hela settingen och hur det görs som gör det. Jag tror inte att det finns många masochister som får orgasm av att råka slå sig på tummen när de spikar, eller sadister som får orgasm av att råka trampa någon på tårna på tunnelbanan. Med andra ord, jag tror vi kan räkna ut den aspekten av smärtpotentialen i träffarna.

Uniformsfetishister, däremot, verkar det finnas gott om i hobbyn...

Metalman_666i

Inlägg av Metalman_666i »

Det enklaste sättet för att få din kusin intresserad av airsoft är väl att låna ut en bössa extra (om du har) och låta honom testa för att känna skillnaden mellan paintball och airsoft. Jag har själv testat gumball eller vad det kallas på en inomhusbana här i Trollhättan. Det var sjukt kul, men får inte samma kick av det jämfört med airsoften. Det jag föredrar med airsoften är ju realismen, man har en bössa som ser ut som originalet och inte som painballmarkörerna med sina pungmag och gastub.

Men tvinga honom absolut inte utan låt honom pröva och se skillnaderna och sedan se vad han tycker. Det här med att det ska kännas och så vidare tycker jag mest är lite löjligt ibland mellan paintball och airsoft. Så länge man känner träffen så spelar det väl ingen roll hur ont det gör? Syftet är väl inte att man ska få ont riktigt tycker jag, man vill ju inte skada någon. Fast det är klart att det känns och kan göra riktigt ont ibland. Jag avslutar med en sak som passar in som man hört sedan man var barn.

Den som är med i leken får leken tåla. Tycker det kan passa om alla sköter sig båda i paintball och airsoft.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Varför ska han ändra sig? Man gillar olika.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Det som fick mig att byta var nog realismen som man kunde få in i airsoft, men även den ekonomiska biten som inte var kul när man tävlade paintball.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Ta med honom på spel.
Hitta några snipers.
Be dom att skjuta på honom från säkerhetsavstånd.
Fråga honom om han kände att han blev träffad.

Tycker att laserdoom(infaröd laser och elväst som ger stötar)
med lång räckvidd skulle vara nåt för honom.
Men tänk vad coolt det skulle vara att skjuta nån från 200 meter med laser och se honom spasma då elstöten kommer :mrgreen:
Synd att det bara spelas som paintball i hallar.

Skriv svar