MK46, noob guide

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Stygge

Re: MK46, noob guide

Inlägg av Stygge »

G&P's är ett riktigt spett.
Bortser man från att den har magasinmatning (detta jag tagit bort på bössan ovan) och att boxen har några riktigt mysko glidlager/bussningar så är det en kanonbössa.

Lundmark

Inlägg av Lundmark »

Men Stygge hur matar ditt magasin nu då om du har tagit bort de?
9th RSG [Rescue Squad Gothia]

Affärsredovisningar

Lajjvo

Inlägg av Lajjvo »

Matingen sker underifrån. Om du kikar lite närmre på bilden så ser du en mässingring som sitter under vapenkroppen. Det finns en likadan på magasinet och detta gör att kulorna matas utan hinder.

Magasinbrunnen för m4/m16/stanag magasin som finns på G&P's m249/mk48or har vad jag vet ingen funktion.

Lundmark

Inlägg av Lundmark »

Ah ok då förstår jag :)
9th RSG [Rescue Squad Gothia]

Affärsredovisningar

duplo

Inlägg av duplo »

Jag har en G&P mk46, några observationer är ju att den har en flänsad pipa...
RASet som sitter på inte flytta tillundersidan, fästhålen på vapnet sitter för långt upp, så den når inte.
vidare om man skulle vilja ha på en heatsheild så har den ingen pinne genom kornet att fästa det framtill med.

Sedan har den ju en V2-box och en kortare version av ett AUG-hophus (vill ha m4a nozzel) som är i supercrappy potmetal.
så sitter ytterpipan fast med en liten radiell fäst insex-skruv. :(

Welle

Inlägg av Welle »

Eftersom A&K har ca lösningen med magasinmatningen går det ju inte att ta bort den.

Har nog klart för mig vad som krävs nu, dock skulle jag vilja veta vad som är brukligt när det gäller grepp samt ev lampa
Lite finare, lite bättre

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

Jag skulle rekommenderat grippod. På så sätt har du både VFG samt möjlighet till bipod. Btw, lampan ser ut att kunna vara en Surefire P6 i något slags fäste...

Björn_d

Inlägg av Björn_d »

har en fråga.. vad ska man använda för nozzle till star mk46, nozzlen jag har har strejkat.. men hittar inte vad för typ man ska ha..

MvH Björn

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

Ville inte starta en ny tråd, så here goes...

Top rail samt undre rail på A&K Mk46: Är de frästa i ett helt stycke, eller går det att separera rail-bitarna från själva stommen?

Roughly

Inlägg av Roughly »

Refbilder på MK46? Om någon sitter på lite sådana så får dessa gärna länkas. Letar och letar men är väldigt glest med fynd.

Skriv svar