Tja!
Efter att trimmat upp o ner V2 boxar så gav jag mig på att trimma en V3 box. Satte i en 140 fjäder, tanken var till en semisniper. köpte high torque motor o kugg, ny pistong+ huvud, nozzle, springguide mm ... nu till problemet .. den orkar inte sista biten av fjädern så den skjuter.
Inte ens med 11v lipo orkar den ... 120 o 100 fjäder funkar klockrent .. Kan jag ha köpt fel eller missat nåt ? :s
Nån airsoftguru som vet? ...
V3 gearbox trim problem
V3 gearbox trim problem
Det blir inte roligare än man gör det till .....
Re: V3 gearbox trim problem
För lång fjäder.
Om det sitter kullagrad springguide eller pistonghuvud i den så ta bort ett av lagren. Om inte så måste du hitta en M140 fjäder av kortare modell då fjädern helt enkelt inte får plats att komprimera.
Om det sitter kullagrad springguide eller pistonghuvud i den så ta bort ett av lagren. Om inte så måste du hitta en M140 fjäder av kortare modell då fjädern helt enkelt inte får plats att komprimera.
Tack, ska prova ta bort ena kullagret.
Om jag skulle behöva kortare fjäder, är det nåt spec märke?
när jag kollar runt på nätet har inte jag sett ( kan ju ha missat bara eller inte kollat på rätt ställen) längden på dem....
Om jag skulle behöva kortare fjäder, är det nåt spec märke?
när jag kollar runt på nätet har inte jag sett ( kan ju ha missat bara eller inte kollat på rätt ställen) längden på dem....
Brukar inte framgå tyvärr.
Väldigt olika mellan märken och styrkor. Ett märkes M100 fjäder kan vara längre än deras M140 och ett annat märke kanske har det tvärt om.
Totala längden okomprimerad är dessutom rätt ovidkommande då det är längden i komprimerat läge som ställer till det.
Väldigt olika mellan märken och styrkor. Ett märkes M100 fjäder kan vara längre än deras M140 och ett annat märke kanske har det tvärt om.
Totala längden okomprimerad är dessutom rätt ovidkommande då det är längden i komprimerat läge som ställer till det.
med andra ord en fjäder med färre o glesare varv ... om jag inte har fel.
Inte nödvändigtvis, en fjäder med färre varv kan fortfarande vara längre i komprimerat tillstånd.
Det är mer ett fall av trial and error än något annat. Ta bort ett lager (ibland båda), byta till annan fjäder, byta pistong, det finns flera olika lösningar och man får prova sig fram till vad som funkar bäst ifrån fall till fall.
Det är mer ett fall av trial and error än något annat. Ta bort ett lager (ibland båda), byta till annan fjäder, byta pistong, det finns flera olika lösningar och man får prova sig fram till vad som funkar bäst ifrån fall till fall.
Hade också det problemet, fast det satt någon slags distans på typ 15mm, la en bricka där istället fungerar fin fint nu.
Fast min stannade inte i spännt läge, drog sönder kuggarna ist. Damn you cyma motor!
Fast min stannade inte i spännt läge, drog sönder kuggarna ist. Damn you cyma motor!
------- --------
Min Youtube kanal!
https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------
Min Youtube kanal!
https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------