Plockade isär gearboxen och filade upp ett större hål så att hop huset passade in.
Kapade även bort lite material från pipan så man kommer åt att justera hoppen.
Sen var det dags att fixa matningsröret till hopen, som kulorna från det eldrivna magasinet ska gå upp genom.
Efter lite funderingar så kom jag på en lösning.
I det stora hålet så kommer dragfjädern (matningsröret att löpa igenom) och dom två mindre, hål att fästa skruvarna i
Däremot kom jag inte på något bra sätt att få fast röret, förutom att svetsa, så det fick bli en klick med superawesome smältlim igen.
(Blir någon annan lösning senare...)
Här är plåten med röret fastskruvat.
Med ytterpipan på plats i bössan så kommer hoppen precis i läge för hålet till hop huset.
Jag ville inte sätta ihop röret med huset då jag vill ha möjligheten att plocka ur hela pipan med hopen i ett svep, som på en m249.
Sedan blev det en sväng med svetsen. Drog på den förstärka plåten där manöverhandtaget ska gå igenom.
Skar sedan ut en jack i pipan och punktsvetsade även den, så nu är pipan i ett stycke.
Efter lite filandes så gick gasregulatorn på igen utan några problem.
Gjorde en kort video för testskjutning med magasinet inkopplat (pratar engelska då det kommer postas på fler forum förutom detta)
http://www.youtube.com/watch?v=up7P9xuLRGo
Har haft lite problem med hoppen och några pipstop, men antar att det beror på hop gummit. Har beställt ett nytt och hoppas att dessa problem försvinner med ett fräscht gummi.
Ursäkta för den dåliga dokumentationen, men då slutdatumet närmar sig så blir det inte så mycket tid över till fotografering.
Så nu återstår det att stoppa i magasinet i en PKM kassett, pinna fast gasblock, korn och sedan lite svart färg på allt!
Bössan i skrivande stund.