Dags att smörja AEG efter 4-5000 skott skjutna?
Dags att smörja AEG efter 4-5000 skott skjutna?
Är det dags nu tror ni, tänkte gå ut och prikskjuta lite eller skall jag vänta till jag smörjer upp den.
Har en sån här som jag fick för 4 dagar sen. http://www.tacticalstore.se/se/art/erma-slv44-kit.php
Men ett problem är att jag inte har något smörjmedel, vad skall jag köpa? Vart skall jag då smörja det? Måste jag skruva upp vapnet i småbitar för att börja smörja det?
Tack för alla svar.
/nybörjare inom Soft air gun scenen.
Har en sån här som jag fick för 4 dagar sen. http://www.tacticalstore.se/se/art/erma-slv44-kit.php
Men ett problem är att jag inte har något smörjmedel, vad skall jag köpa? Vart skall jag då smörja det? Måste jag skruva upp vapnet i småbitar för att börja smörja det?
Tack för alla svar.
/nybörjare inom Soft air gun scenen.
Jag är 18 år jag lovar.
Re: Dags att smörja AEG efter 4-5000 skott skjutna?
Drog ibland 10-15.000 boll genom min bössa på ett spel (249, 2 st boxmagg). Efter sådär en 40-50 kg boll så hade jag fortfarande inte varken gjort rent eller smort bössan... så det hela med att smörja; Är det bara en bra bössa, ska man inte behöva hälla i en massa klägg hela tiden. Varje gång man öppnar lådan och byter fjäder/kuggar är det en bra idé att byta fettet där.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
-
Om du nu menar göra rent pipan och smörja hop-up hus så ska du ha sånt här: http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o ... ay-364504/
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Nja, inte direkt, kan jag ju göra men tänkte med på dom rörliga delarna, som sagt är inte ett proffs när det gäller soft air guns men är det inget mer än pipan och hop-up som jag skall smörja lite med silikonspray?TwinkleDew skrev:Om du nu menar göra rent pipan och smörja hop-up hus
Jag är 18 år jag lovar.
Du ska inte smörja nånting. Boxen (kuggar och pistonghuvud) är säkerligen redan infettad, vilket du kan dubbelkolla om du vill. Allt annat ska vara torrt.
Jobbar på Röda Stjärnan
Kör tills det rasar och sedan gör du rent och omfettar bara! Rock n rolf.
-
Alltså, pipan gör du rent med silikonspray på en bitt dasspapper på en läskstång. Pipan ska vara torr men REN. Ditt vapen är en rebrandad AGM (Kinklon, alltså redan rejält med FETT i gearboxen)Skepparn skrev:Du ska inte smörja nånting. Boxen (kuggar och pistonghuvud) är säkerligen redan infettad, vilket du kan dubbelkolla om du vill. Allt annat ska vara torrt.
Tro Skepparn är väl medveten om att man skall göra rent pipan och på vilket sätt man gör det på, han syftade mer på boxen och dess rörliga delar så som kugg,pistong,SP ect ect...
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?
-
Jaha. Nej, jag har aldrig bytt fett i min Ak-gearbox och den snurrar på lika bra som när jag först köpte den.
Ja alltså, det är ju skillnad på att smörja och rengöra. Du får väl använda kladd bäst du vill, men det mesta ska bort sen innan du skjuter. Magasin, hop och pipa skall vara torra och rena. Boxen ska vara kladdig.
Vanligt noobfel är ju att spreja silikon precis överallt och sen funkar ingenting längre.
Vanligt noobfel är ju att spreja silikon precis överallt och sen funkar ingenting längre.
Jobbar på Röda Stjärnan