Hitta ingen liknande tråd.
Ok tänkte skapa en tråd om detta så man kan kolla upp hur de har gått för folk som importerat GBBR bössa av något slag.
jag har beställt en Custom WE HK4168 från airsofttaiwan.com den har dock inte blivit skickad ännu eftersom dom säger att svenska tullen inte tillåter green gas magasin och har frågat om jag vill byta ut till ett CO2 magasin. Men jag har frågat om dom kan skicka magasinen (2st) i separat order inte fått något svar på de ännu men eftersom de är efter jobb tid i taiwan nu så är de kanske inte så konstigt.
Fanns en rejäl tråd om detta ämne på gamla forumet. Verkar inte vara överflyttad.
Kort och gott så skulle jag inte rekommendera beställa gasvapen från HK. Spelar ingen roll om de byter ut gasmagasinen då vapnet KAN drivas med andra gaser.
Lycka till iaf, hoppas du får hem bössan.
Edit;
Jag har lyckats få hem ngn enstaka GBBR från utlandet via UPS. Men som jag förstår de har även de striktare regler/kontroller nu än då jag tog hem mina GBBR.
Man behöver helt enkelt en hel del tur om den ska gå igenom.
De lustiga i hela situationen är att jag inte har insett hur svårt de är att få in gas drivna airsoft vapen till vårat land. Alla jag beställt har kommit fram börja fundera på om de kan vara att jag bor i Norrbotten låter väääldigt långsökt jag vet
Lustigt detta, hur kommer det sig att våra butiker här i landet säljer dessa vapen helt öppet i butik och dom får göra det utan att de blir beslagtagna ? men när vi vill ta in så sitter man och är orolig för att den ska fastna i tullen. Vet inte om detta är sant med har hört att det ska vara lagligt att beställa in gasflaskor till GBB s så frågan är vad F*N ska med med gasen till om man inte kan använda den.
hoppas bara vi kommer nån vart med denna diffusa vapenlag som gäller gasvapen
Jag beställde en GBBR från taiwangun.com som ligger i polen här om veckan och fick sakerna idag från UPS som kom till min dörr... ingen bipacksedel eller något överhuvudtaget som avslöjade vad paketet innehöll, inte ens namnet på hemsidan. paketet var vär paketerat och inlindat med bubbelplast och svart gladpack, hade jag bara tur?
Jag har heller aldrig haft några problem alls. Har klarat mig helt oberörd från tullens överhantering..
De har ringt någon gång och frågat om grejerna, har då bara sagt att det är effektbegränsat, fått ett "Okej" tillbaka, och prylarna dyker upp dagen efter.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Jag beställde en GBBR som stoppades i tullen, fick ett brev från tullverket som sa att bössan kommer att skickas tillbaka omgående då den har möjliget att drivas med gas.
Jag sa att min modell är Co2 driven men man kan också välja en gas version om man vill, men dom sa att finns det risk att det går att använda gas vilket i sin tur gör dom olagliga, så det var bara att gilla läget o se paketet skickas tillbaka.
ser ut som om min HK 4168 kommer att anlända till mig snart då de står såhär när jag spårar den 16 aug kl 13:34 Stockholm EMS, The item will be dispatched onwards for delivery to the recipient.
17 augusti 2012, 17:10:
ok har bössan i hand nu den gick igenom tullen efter några nervösa dagar beställde med CO2 mag så dom hade satt en fet jävla klisterlapp på lådan som den skickades i som de stog CO2 toys på.