Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)
Re: Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)
Jag vill inte strula till detta mer än nödvändigt, men prova att vända dig till Köp&sälj här på forumet och kolla om du hittar något av de vapen du tänkt dig från början. Finns det ingen P90 / AUG ute för försäljning så klicka in dig på "köpes" fliken och kolla om det finns någon som har en bössa ligger. Man brukar både kunna få bra märken och fina uppgraderingar till ett mycket bra pris här på airsoftsverige. Det är aldrig fel att göra som du gör heller, att köpa nytt. Jag tycker bara du ska se till att du köper ett vapen av dom modellerna du är sugen på från början, både till P90 och AUG har du mängder med uppgraderingar/reservdelar på marknaden, det är bra när du kommit in lite i hobbyn och vill uppgradera alternativt byta någon del som (någon gång) kommer gå sönder.
Lycka till
Lycka till
I dont do karate, i do Ka - Razy!
-
Självklart ska jag kolla där (om inte annat för att få lite referens), men jag glömde fylla i min ålder i drop-down-listan på profilen innan jag ansökte, så nu ligger min ansökan i landet ingenstans tror jag ;P
Ty
Ty

-
La en beställning på lite billigare grejer igår eftermiddag, men kunde inte betala förrän imorse pga strul med TWGs sida. Hur som haver; Uno paket på G innehållandes:

Mao, dagens stjärna -> http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... p-j_1.html
Kulorna verkar vara sådär fick jag reda på nu i efterhand, vissa här verkar ha haft problem med dem, så jag beställer ca 3000 av ett annat fabrikat från Sverige tillsammans med en snabbladdare utifall kulorna skulle fastna.
3st "real"-cap magasin á 35 kulor, 2st mid-cap 150-kulors-magasin, ett 130-kulors "long" magasin, det medföljande hi-cap-magasinet på 300 kulor (har ett hi-cap till min gamla M4A1 också, 300 kulor).
Även ett par billiga glasögon att ha tillfälligt till dom två närmsta helgernas skogsspel, tills vi kommer överens om uniformer, kamo-mönster etc.
Ett flecktarn-mönstrat universalhölster till min lilla picka (HK P30), samt knä/armbågsskydd i woodland-mönster (tänkte att det var bra att blanda lite).
Tänkte som så att PJ-bössan redan har en del uppgraderade slitdelar, och därmed borde hålla även för höga hastigheter (450 fps @ 0,2g , jag kommer köra med 0,28g). Vidare är andra delar också upphottade såsom fjäder, motor etc, så jag slipper uppgradera den på ett tag.
Några tips, saker jag bör tänka på (förutom säkerhetsavstånd, 5-10m)?

Mao, dagens stjärna -> http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... p-j_1.html
Kulorna verkar vara sådär fick jag reda på nu i efterhand, vissa här verkar ha haft problem med dem, så jag beställer ca 3000 av ett annat fabrikat från Sverige tillsammans med en snabbladdare utifall kulorna skulle fastna.
3st "real"-cap magasin á 35 kulor, 2st mid-cap 150-kulors-magasin, ett 130-kulors "long" magasin, det medföljande hi-cap-magasinet på 300 kulor (har ett hi-cap till min gamla M4A1 också, 300 kulor).
Även ett par billiga glasögon att ha tillfälligt till dom två närmsta helgernas skogsspel, tills vi kommer överens om uniformer, kamo-mönster etc.
Ett flecktarn-mönstrat universalhölster till min lilla picka (HK P30), samt knä/armbågsskydd i woodland-mönster (tänkte att det var bra att blanda lite).
Tänkte som så att PJ-bössan redan har en del uppgraderade slitdelar, och därmed borde hålla även för höga hastigheter (450 fps @ 0,2g , jag kommer köra med 0,28g). Vidare är andra delar också upphottade såsom fjäder, motor etc, så jag slipper uppgradera den på ett tag.
Några tips, saker jag bör tänka på (förutom säkerhetsavstånd, 5-10m)?
Ett hett tips är att beställa kulor i Sverige. Blir billigare i längden.
Ut och kasta plast med dig!
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Ja du bör tänka på säkerhetsavstånd 20m endast SEMI.
------- --------
Min Youtube kanal!
https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------
Min Youtube kanal!
https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------
-
Kör i stort sett uteslutande semi. Testar en försiktig runda så får vi i gruppen se vad som är lagom (gissningsvis ca 10m då vi kört med relativt starka bössor tidigare och det har varit ok).Stinky06 skrev:Ja du bör tänka på säkerhetsavstånd 20m endast SEMI.
Ah, dock ökade frakten ingenting av att lägga till kulor från TWG, så jag köpte lite nu baraTitan skrev:Ett hett tips är att beställa kulor i Sverige. Blir billigare i längden.

Absolut!
Förresten, var är det billigast att köpa hyfsade kulor (ASG, King arms, Green devil? Andra?) ink frakt? Skulle även behöva en snabbladdare, men det kan jag fixa på annat håll.
15 augusti 2012, 23:08:
Ojuste, tror ni laddaren jag får med till bössan duger? Bör jag köpa en från Biltema istället (har rekommenderats här tydligen. Varför?)?
@Vapenbrodern: Sluta citera inläggen direkt ovanför dina inlägg. Och ska du citera behöver du inte ta med hela heller!
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det där med att långa pipor är bättre är på god väg att rivas upp och förpassas till avdelningen gamla myter. När det gäller riktiga vapen är det ett obestridligt faktum men AS-vapen fungerar på ett helt annat sätt.
I PTW-svängen verkar många överens om att CQB-R-längd, d.v.s ungefär samma som P90 (300 mm) är optimalt.
I PTW-svängen verkar många överens om att CQB-R-längd, d.v.s ungefär samma som P90 (300 mm) är optimalt.

-
Hej igen! Long time no see.
@Genocide: Uppfattat.
@Twist: Så pass. Har nu gjort lite research och verkar stämma. Nästa vapen blir eventuellt av det kortare slaget då.
Hursom: Jag har bara testat min PJ4A1 vid två spel eftersom den inte var samarbetsvillig. Den låter till en början som den ska, och verkar skjuta rätt hastighet. Problemet jag har är att den redan efter ca 30 kulor beter sig som om batteriet vore tomt/nästan tomt - trots att det var nyladdat när jag tog det. Jag har sedan det första tillfället testat ytterligare två batterier - samma grej där. Vapnet ska alltså inte ha använts till mer än ca 10 kulor (chrona) av Taiwangun (och ska då ha presterat ypperligt) innan mina ca 70 kulor.
Vad kan tänkas vara fel?
Har kontaktat deras support via mail, varpå jag fick svaret "Hello, Please send us a replica via post office economic delivery(not courier).
+adress"
Jag är dock måttligt sugen på att skicka den till Polen och tillbaka, och dessutom riskera att stå för båda frakterna och eventuell felsökningsavgift. Därför undrade jag om ni har varit med om något liknande, eller känner igen felet?
Mvh Vapenbrodern
@Genocide: Uppfattat.
@Twist: Så pass. Har nu gjort lite research och verkar stämma. Nästa vapen blir eventuellt av det kortare slaget då.
Hursom: Jag har bara testat min PJ4A1 vid två spel eftersom den inte var samarbetsvillig. Den låter till en början som den ska, och verkar skjuta rätt hastighet. Problemet jag har är att den redan efter ca 30 kulor beter sig som om batteriet vore tomt/nästan tomt - trots att det var nyladdat när jag tog det. Jag har sedan det första tillfället testat ytterligare två batterier - samma grej där. Vapnet ska alltså inte ha använts till mer än ca 10 kulor (chrona) av Taiwangun (och ska då ha presterat ypperligt) innan mina ca 70 kulor.
Vad kan tänkas vara fel?
Har kontaktat deras support via mail, varpå jag fick svaret "Hello, Please send us a replica via post office economic delivery(not courier).
+adress"
Jag är dock måttligt sugen på att skicka den till Polen och tillbaka, och dessutom riskera att stå för båda frakterna och eventuell felsökningsavgift. Därför undrade jag om ni har varit med om något liknande, eller känner igen felet?
Mvh Vapenbrodern
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det låter som om den går trögt eller motorn är kass. Den suger i vilket fall i sig alldeles för mycket energi.
Jag kan inte EU-reglerna men enligt svensk lag måste ÅF stå för frakten på båda hållen vid reklamationsärenden.
Jag kan inte EU-reglerna men enligt svensk lag måste ÅF stå för frakten på båda hållen vid reklamationsärenden.