Det rasslar när du rör dig. Kallas ganska ofta för maracas Du behöver skruva upp dem emellanåt för att de ska mata kulor (det finns ett hjul på undersidan). Du får inte byta magasin lika ofta?
Det är egentligen inga större nackdelar, men midcaps är trevligare att spela med vanligtvis. Dock klarar du dig rätt länge med 1-2 high caps eftersom de innehåller 350-400 kulor styck.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Det rasslar när du rör dig. Kallas ganska ofta för maracas Du behöver skruva upp dem emellanåt för att de ska mata kulor (det finns ett hjul på undersidan). Du får inte byta magasin lika ofta?
Det är egentligen inga större nackdelar, men midcaps är trevligare att spela med vanligtvis. Dock klarar du dig rätt länge med 1-2 high caps eftersom de innehåller 350-400 kulor styck.
Vilken vikt är lagom? På kulorna alltså? Inne och ute då.
Nej, du måste inte byta ut det direkt, men de batterier som kommer med bössorna brukar inte vara speciellt bra.
Att investera i ett lipobatteri eller två är bra, men det kan du absolut göra senare. Speciellt då du mest troligt behöver köpa en speciell laddare till dessa batterier med.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Nej, du måste inte byta ut det direkt, men de batterier som kommer med bössorna brukar inte vara speciellt bra.
Att investera i ett lipobatteri eller två är bra, men det kan du absolut göra senare. Speciellt då du mest troligt behöver köpa en speciell laddare till dessa batterier med.
Va bra. Något särskilt man ska titta efter och äkta sig för när det gäller lipo?
Tusen tack till alla som svarat.
Särskilt stort tack till "ohman" som tagit tid och svarat på alla dumma frågor som vi noobs kommer med.
Viktigt med batterierna är att inte överlsdda men köp en smartladdare (som visar när batteriet är fulladdat) och ett lipobatteri det är en värd investering, så mycket miliampär som möjligt. Börja med ett 7,4 lipo om det inte är annonserat att bössan klarar 11 lipo. Men precis som tidigare skribent uttryckt så funkar batteriet du får med i början, dock en huvudvärk att ladda då du behöver räkna på hur länge du ska ladda utan smartladdare. Med lipobatterier så är det dock viktigt att det inte blir helt urladdat så om bössan börjar sacka så är det dags att ladda batteriet. Vidare så ska du behandla batterier på laddning som en het platta hemma, dvs du går inte hemifrån och har någorlunda uppsikt, inget gå och lägga sig och låta det ladda över natten. En brandsäcker påse är ett bra förfaringssätt när du inte använder batteriet och lämna det inte i bössan utan ta ut när du är färdig