Socom Gear Timberwolf ---> Hölster?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Papa Infidel

Socom Gear Timberwolf ---> Hölster?

Inlägg av Papa Infidel »

Ärade medsoftare!

Har nu letat mig fram i cybern utan att riktigt känna mig komplett i frågan. Enligt vissa källor ska det bara vara till att damma ner den i random hölster avsett för glock. Serpat t.ex verkar ju inte funka vidare snajdigt av det man skådat på tuben etc.

Finns det någon bevandrad själ ute i vår avlånga nejd som kan breifa sökaren i mig med denna intel?

Överst på min lista står 5.11 ThumbDrive men öppen för ren & skär fakta gällande andra fabrikat oxå.

Tack på förhand skänker jag eder!

/Papa

Stag

Re: Socom Gear Timberwolf ---> Hölster?

Inlägg av Stag »

Bianchis Glock 17-hölster fungerar. Så ska även Crye Gunclip göra. Jag kikar på att ta hem ett Fobus tactical till min;
http://www.fobusholster.com/catalog/Tac ... -56-1.html

Kan återkomma då med om det passade eller inte.

Edit: Det som är ivägen lite för mig är att den är sluten i botten, och jag vill kunna ha dämpare på min även när den är hölstrad. Lösningen torde vara att öppna upp hölstret i botten och slipa till kanterna så att dämparen kan sticka ut helt enkelt.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Bjarka

Inlägg av Bjarka »

Då jag var intresserad av just den GBBn kollade jag runt lite och läser man trådarna för de som vill ha en RS-trogen G17 så kommer jag fram till:

Timberwolfs G17 bygger på TMs så den har bredare mantel, varför den inte passar i G17-hölster. men enligt denna tråd viewtopic.php?f=102&t=2162 borde den passa i hölster för G21/G37

Edit: läste just här: http://airsoftoutletnw.wordpress.com/20 ... o1-review/ " If you do pick one up, make sure to pick up the matching Blackhawk! Glock 21 Serpa for best fit, "

Stag

Inlägg av Stag »

Timberwolf har inte samma rail som en vanlig glock, då den har en "full" 20mm-rail. Den tar alltså lite mer plats, därför passar den inte i alla vanliga hölster.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Bjarka

Inlägg av Bjarka »

Eftersom det kan vara av intresse för fler...

Hittade följande video där man med egna ögon kan se att en WE G17 (samma storlek som TM och Timberwolf) faktiskt passar i ett G21-serpa:

http://www.youtube.com/watch?v=33jmjk1hT3M

Senchoo

Re: Sv: Socom Gear Timberwolf ---> Hölster?

Inlägg av Senchoo »

Jag har min TM g17 i en serpa level 3 tactical holster. Fick då skruva ut spännskruven ett par varv.

Skriv svar