Hur ska jag få börja med detta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Hur ska jag få börja med detta?

Inlägg av Twist »

Le Gradovic: Mitt inlägg var inte riktat alls egentligen. Det var ett råd till alla och envar förpackat som en allmän betraktelse, typ. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Endymion

Inlägg av Endymion »

Underskatta inte heller vikten av en bra relation med föräldrarna (hur "inskränkta" de än må vara). Jag värderar relationen med min familj (föräldrarna inkluderat) extremt högt. Givetvis skulle jag göra allt i min makt för att få dem att förstå om jag satt i samma sits, men att bara gå emot och skapa en frostig relation är inte så enkelt som det låter för vissa.

Oavsett så hoppas jag det ordnar sig. Rapportera hur det går när du pratat ordentligt med dem.

Rhino

Inlägg av Rhino »

+1 på Endymion

Ministry: Har det gått så långt är nånting seriöst riktigt FEL.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Ministry: Det kvittar om det är enda lösningen eller ej. Det är fortfarande väldigt svårt att hitta en vettig lägenhet i Stockholm.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Rhino

Inlägg av Rhino »

äntligen nån mer än jag som påpekar det.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Kane

Inlägg av Kane »

hej

ta och samla in fakta som du sedan presenterar för dina föräldra ex regler att det ex är nästan lag på att ha glasögon eller hel mask mm köpa boken eller låna den som mad john säljer finns en hel del andra sätt att först samla fakta samla dina föräldrar sedan presentera det du har samlat ihop och svara på frågor, Bör vara enklare då genom at dom fpr svar på sina frågor eller rädsla. Samt att det är fin motion och Airsoft kan man få bidrag från jobbet då. jag har skaffat det även om min chef inte tycker om airsoft på grund av okunnighet mm har försökt att förklara men det föll sig platt.

kan nämna att mina föräldrar inte vill att jag spelar airsoft farsgubben vill att jag skaffar mig jägar licence istället och köper riktiga vapen.

hoppas det hjälper

Mvh
Kane
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Som de flesta andra skriver här så tror jag att det som ska till är fakta rent av.
Du kan ju ta och samla ihop lite material och presentera för dina föräldrar, den bästa "boten" mot okunskap & rädsla är enligt mig information.

Förklara hur det går till, vad som är så roligt och att SÄKERHETEN GÅR FÖRST.
Har en vän vars föräldrar var emot i början, men han stod på sig och nu accepterar de hans val.

Jag hoppas att det löser sig för dig och att dina föräldrar förstår att vi inte är några värstingar som håller på med airsoft.
Sen finns det ju faktiskt flera hobbys/sysselsättning/tidsfördriv som är "värre" än våran om man ska säga det så ur föräldrasynpunkt ;)
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Skriv svar