Tittat runt nu i ett par dagar sen jag kom på att jag vill testa detta, men det är inte lätt att navigera sig i den djungel av termer och vapen som finns att tillgå.
Jag tänkte kolla om man kan få lite råd och input angående sin första bössa. Jag är ute efter något med tyngd och realism i den mån det går. Både när det gäller vapnets känsla och tyngd (ingen plast tack), sen också när man skjuter med den. Får gärna låta lite och man vill ju känna att den skjuter.
Gas var jag först inne på, men känns som dom generellt har magasin med endast 30 skott (vill dock heller inte ha någon hi-cap historia) samt att jag såg att gas inte funkar så bra i kyla och då känns det inte optimalt här i Sverige om man som mig vill spela ute mer än inne.
Så det landar antar jag på AEG eller Co2?
Men jag får för mig att skjuta med en AEG är som att skjuta luft typ? Är det någon känsla i ett co2 vapen eller är det gas som gäller för att få lite "tryck"? Om man inte har råd med en Tokyo Marui Recoil Shock då vill säga hehe.. Men den känns långt bortom min budget just nu..
Jag vill nog allra mest ha en m4 av något slag, typ m4a1. Men g36:an är också en fin bössa som jag nog kan tänka mig. Känns dock som det finns mer tillbehör och varianter av m4:an.
Så har ni några tips med en budget på runt 2000 så tar jag tacksamt emot tips och råd från er erfarna krigare där ute. Tippmann? WE? CYma?
Ahhhh.. jag vet inte vart jag ska ta vägen