Jag tänkte skapa denna tråd där man kan diskutera allt som rör handskar. Här kan man prata om modeller som är bra eller rent kassa. Man kan ställa frågor om olika typer av handskar och så vidare. Jag tänkte mig en ganska öppen tråd om handskar. Jag själv äger typ 12 par taktiska handskar och är en stor handskfanatiker. Jag använder vissa även privat då vissa modeller är oerhört sköna.
Inom just airsoften så har jag kört med Hatch S.O.G Operator de senaste 12-13 åren. Men jag har lite Blackhawk, Oakley kinakloner också. Inget par har sett något spel än.
Min fråga till er som spelar är varför just ni bär handskar och vilken typ av handskar kör ni med?
Jag har sett att vissa kör billiga Clas Olson handskar, vissa kör med arbetshandskar, inget fel alls med detta. Men det gör mig nyfiken då vissa handskar inte ger något skydd eller liknande alls. Detta med handskar är också en stor personlig preferens såklart. Alla tycker olika och vi har olika typer av händer.
Jag kör personligen med handskar för att de jag har är snygga, men skyddar också lite mot träffar på ovansidan handen. Även om mina inte har knogskydd. Handskarna är ju mer skydd mot skit och smuts från dörrar, väggar eller diverse skog och lera där jag spelat.
En annan sak jag undrar över är Mechanix hysterin. Jag vet att många gillar dem och att flera elitförband använder dem. Men av de jag Mechanix handskar jag provat så har jag inte hittat ett enda par som jag gillat eller som har varit bekväma för just mig. Ni som Mechanix-användare får gärna beskriva varför ni anser att de är så bra eftersom jag själv inte kan se storheten i dem. Nu hoppas jag att jag inte trampat på någras tår (eller fingrar heller för den delen tihi). Jag är väldigt nyfiken på att höra era åsikter