Bössan är som jag nämner i ämnet ovan, stock internals alltihop förutom en tejpstabiliserad 6.03 precisionspipa.
Jag har kunnat återskapa samma problem upprepade gånger med min m4 när jag byter till den medföljande snällfjädern för cqb-style:
Semi blir en två till tre skotts burst 9/10 ggr. Kompisar mumlade om ARL eller nåt som inte hann bita fast som den skulle, har läst att man kan på något finurligt sätt tweaka styrkan på fjädern som styr den och få dugliga resultat i liknande situationer men jag har inte plockat isär bössan så pass mycket än att jag hunnit inspektera hur det faktiskt ser ut...

Jag har läst av övercykel kan orsakas av att man matar på med för starkt batteri, jag har tyvärr inte haft tillfälle att prova den på lägre än 11.1v 25C pga livet och hjärnsläpp.
Jag ska plutta i ett 7.4 25C snarast möjligt och se om lite färre hästkrafter gör att mekaniken hänger med.
Med stockfjädern som skjuter hårdare (10m säk.av.) funkar mekaniken med 11.1v perfekt, semin är crisp i de flesta responserna och auto är perfekt, jag kör ändå kontrollerade salvor om 5-ish skott och älskar hur den beter sig.
Har någon haft likande driftavvikelser i sin devil och hur har ni löst det? Har ni pallat orka lösa det ens? Jag är osäker på om det egentligen gör mig så mycket att ha en burstmode i cqb, det är mer att jag är noob och orar mig för slitage på min göllebössa. ^_^
Puss