Shooter 6,03 prec.pipa- bra eller dålig?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Oerlikon

Shooter 6,03 prec.pipa- bra eller dålig?

Inlägg av Oerlikon »

Jag såg att Airsoftpro säljer en prec.pipa med precis rätt längd (275 mm) och dessutom i rostfritt stål tillverkad av Shooter, nån som vet om det är kvalitet eller massproducerat kinajunk utan kvalitetskontroll?

ohman

Re: Shooter 6,03 prec.pipa- bra eller dålig?

Inlägg av ohman »

Shooter är Ares tillbehörsmärke om jag inte missminner mig.
Hurvida kvaliteten är något att hänga i julgranen vet jag dock inte :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Tack för svar, det borde ju vara hyfsad kvalitet om Ares står bakom grejerna. Jag har sett att Röda stjärnan har en motsvarande pipa från PPS så jag kanske köper där istället.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Såg att powair6 i Frankrike har PDI pipor i 275mm. Dom är ju iaf erkänt bra :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Jag köpte PPS pipan på Röda Stjärnan, ingen frakt över 500 kr och en bonuscheck på 50 kr så det blev hopgummi, pistong och pistonghuvud också. Känns bra att stödja svenska handlare.

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Där fick man för att man köpte från svensk handlare, jag fick tydligen ett "skyltexemplar", pipan är helt obearbetad invändigt, helt otroligt, någon som råkat ut för nåt liknande? Jag trodde först att det var nån sorts rester från tillverkningen som satt kvar på insidan men varken WD40 eller Vapenfett 101 bet på det av den enkla anledningen att tillverkaren inte slipat loppet på pipan alls.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Testa med sprit på en tygbit på piprensaren. Isopropylalkohol eller liknande grejer.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Jag har dragit pipan med en .22 nylonborste först med wd40 och sedan försvarets vapenfett och gjort pipan helt ren, den är obearbetad och jätteskrovlig, endast slipad på utsidan. Jag kan inte förstå hur alkohol skulle kunna hjälpa i det här fallet, ytan är så skrovlig att den blir luddig av läsklapparnas fibrer.

Westesson

Inlägg av Westesson »

Det är nu när sådant här händer, som det faktiskt är praktiskt att ha beställt från svensk butik. För du kan reklamera varan utan problem. Det är ju ett uppenbart tillverkningsfel!

Varför försöker folk laga saker som är sönder, istället för att skicka tillbaka?..

Genom att försöka laga saker själv så kan det ju bli problem med att reklamera..

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Jag tycker nästan att det kul att de som tillverkade pipan bearbetade hela utsidan till perfektion men struntade i insidan som ju är själva meningen med en precisionspipa, nån hade en väldigt dålig dag på jobbet och vem har inte haft det? 229 kr är inte så mycket pengar så jag tycker inte det är värt besväret att skicka tillbaka, dessutom är lagersaldot noll hos Röda stjärnan nu så de kan väl inte skicka en ny i alla fall. Med tanke på vad jag lagt ner på den här hobbyn så är 229 kr en fis i universum.

Skriv svar