Exakt detta som lockar! Får ta mig till klacken nästa helg och se om jag stöter på någon där, annars får jag kontakta dom.
Då är ju frågan,, Cyma AKM eller ak74m? AKMen skjuter 10-15m/s mer än ak74m, men kostar 400mer, frågan är om det är samma komponenter i båda förutom olika fjädrar? Man vill ju ha de bästa delarna direkt!

Kan man köpa med en Tornado m130 eller m140 fjäder (såg att dom var billiga) om man vill ha samma fart som i 74m som i AKMen? Är ju kikarkytt så vill gärna sikta å skjuta färre men bättre skott, än att bränna av salvor rent spontant!
Orginalpipan är 6.08mm intern, känns som om en 6.04 eller 03 vore på sin plats. Jag vill ju ha maximal precition, så jag undrar vad man ska göra åt hopen? Måste man köpa nytt sånt där "T"? Någon som vet något beprövat riktigt bra recept? Har läst lite om flathop, men hittar inga sånna "nubs" och delar på gunfire. Vill köra lite tyngre kulor tror jag, typ 0.28g, några bra märken man ska kolla efter som är billiga men ändå riktigt runda? Antar att dom bör vara BIONedbrytbara. Beställer gärna ett lite mer komplett paket direkt än att behöva beställa igen någon vecka senare!
AKMen lockar iaf mest och är ju mkt snyggare, men det är frågan om man kan lira milsim med en bössa från 50 talet, 7.62x39 används i princip inte alls i ryssland längre (den är visst snarlik en ak74, men även den är ganska gamal nu). Svårt!