Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Endymion

Re: Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Inlägg av Endymion »

Har inte läst så mycket om XM8, men har för mig att exteriören är av samma material som SRCs g36 gen III serie och den känns extremt robust. Interiören lär väl vara likvärdig med resten av SRCs gen III serie och det kan iallafall konstateras att den ur boxen är betydligt bättre än någon av dina tidigare bössor... Köp till ett sikte av något slag, det inbyggda scopet är med stor sannolikhet helt värdelöst (mitt är numer bortom all räddning). Glöm inte heller batteri och laddare eftersom de inte är inkluderade. Jag kör med 7.4 LiPo 2S 20/40C 1800mAh och en laddare från vapenbutiken.com för 250:-.

Min personliga erfarenhet av SRCs G36K finns att läsa om i vapensektionen här på forumet. Skjutit mer sedan det skrevs och kan väl tillägga att hopupen verkar vara av tveksamt kvalité då jag tycker den tar något dåligt, behöver justeras nästan till maxläge för att få en rak kulbana, på mina andra vapen är det en helt annan typ av finjustering.

Finns ju en ganska stor samling trådar med inköpslistor från TWG bara från senaste veckan så bläddra runt lite i dom för diskussioner och inspiration också.

Cpt

Inlägg av Cpt »

Varför faller P90 bort?

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Jag måste också fråga det. Jag har använt P90 i skog, och det är ett vapen som fungerar bra i både skog och inomhus pga den långa pipan.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

bobeson

Inlägg av bobeson »

Håller med jonathanRL och ctp, varför inte P90?
Om du tror att pipan är för kort så kan du sätta i en längre prec pipa med nytt hopgummi och en ljuddämpare.
Famas ska du söka på begagnat då den håller i evigheter utan service (ännu längre med).

SRC är ett otroligt bra märke har jag upplevt själv då en i mitt lag har en G36.
Som tidigare i tråden handlar SRC om externt men XR-8 har också hi-torque motor, hopup-hus i metal och stålkuggar orginal.

Nu vet jag inte vad för magasin XR-8 använder men om du ska köpa en väst med magasinfickor borde du kanske köpa magasin eller :P .

Endymion

Inlägg av Endymion »

XR8 kör så vitt jag vet med G36-magasin.

Jag tycker personligen den futuristiska designen på XR8 är vedervärdig. Tur att smaken är som baken :)

Cpt

Inlägg av Cpt »

bobeson>

Längre pipa behövs inte, ett bra gummi och 0,28g kulor av bra kvalité så har man ett vapen av rang.

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

Många svar, trevligt :) (Då 'Citera flera'-funktionen saknas besvarar jag i halvbra kronologisk ordning)

P90: Tänkte att pipan behövde vara längre, men det kanske räcker med ~250mm? En(da) nackdel med den är dock att den inte blir lika stabil eftersom den främre handen är så nära kroppen, och att det av samma anledning även blir svårare att "höfta" eller sikta utan att titta i siktet dvs. Annars en mycket kompetent modell verkar det som, och v.6 gearbox sägs vara väldigt effektiv.

Hur komplicerat är det att byta hop-up-gummi? Har f.ö. hört att P90 ska vara väldigt enkel att plocka isär.

Klart jag ska köpa magasin :P Om det blir G36 eller XR8 blir det nog ett till Hi-cap och ca 5 till mid/lo-cap(dessa bössor verkar använda samma mag), annars får vi se.

Som sagt skulle jag vilja få tag på en Steyr AUG alternativt en pipförlängning/ljuddämpare till p90 (med bipod som tillbehör. Jag vet, löjligt :P). TM P90 verkar vara hyfsat gammal (ca 7 år), men det kanske gäller alla modeller vi har pratat om (och kanske inte spelar någon roll)?

Vidare: XR8 har hopuphus i metall, stålkuggar och bra motor ur lådan, vilket bådar gott för driftsäkerheten, eller? :)

7 augusti 2012, 00:10:

Just ja: Hur står sig vapnen vi har pratat om nu mot tex Dboys metall-M4 och övriga AEGs på Vapenbutiken (eller andra svenska butiker)? Då menar jag kvalitetsmässigt, prestanda/precision och driftsäkerhet.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Om du ska köpa hi-caps så får du tänka på att dessa inte är tillåtna på många spel. :)
Mid-caps är en bra kompromiss tycker jag.
"We're surrounded. That simplifies things."

Endymion

Inlägg av Endymion »

Alltså, det vapenbutiken säljer (AEGs) är ju nästan uteslutande från Dboys och Jing Gong, som tillsammans mee cyma och src är dominerande märken på TWG. Dvs kinakloner (ok src är taiwanesiskt).

Angående driftsäkerhet på xr8 så ja, det sitter en v.3 gearbox ur SRCs gen III serie och den har fått väldigt bra kritik i alla recensioner jag läst/sett. Dock är det i sig ingen garanti att inget kommer strula, alla vapen kommer förr eller senare att behöva underhåll.

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

@Namboy absolut, blir som sagt fler mid/lo-cap, bara 2st hi-cap totalt :)
Endymion skrev:Alltså, det vapenbutiken säljer (AEGs) är ju nästan uteslutande från Dboys och Jing Gong, som tillsammans mee cyma och src är dominerande märken på TWG. Dvs kinakloner (ok src är taiwanesiskt).

Angående driftsäkerhet på xr8 så ja, det sitter en v.3 gearbox ur SRCs gen III serie och den har fått väldigt bra kritik i alla recensioner jag läst/sett. Dock är det i sig ingen garanti att inget kommer strula, alla vapen kommer förr eller senare att behöva underhåll.
Ok. Om jag köper därifrån lutar det åt en XR8 eller kanske en Scar (som ju också ser bra ut :) )

Var för övrigt inne på TMs (japanska, de har ingen engelsk tydligen) sida för att kolla på vilka modeller de saluför atm, och fick ett något udda erbjudande;
Bild
...Att köpa Lungcanceranpassad elcykel :lol:

7 augusti 2012, 03:44:

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... cle_OD.htm
Hm. Kostar lite mer, men är å andra sidan i övrigt väldigt trevlig. Smacka på en bipod för 200kr och ett kikarsikte alternativt ACOG för ~600kr så är man i hamn...?
Eller tex: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... P90_TR.htm
Edit: Eller kanske blir störande med en bipod på ett så kort vapen, även längst fram på (den externa) pipan?

Skriv svar