Jag tar och hijackar tråden lite.
Vårt gäng håller på och kollar på en unison mp5-lösning för laget till en SIB-satsning och cyma's sd6 är en av kandidaterna.
Enligt återförsäljare så ligger dom runt 390-400fps. Är detta den generella bilden i verkligheten med? Tappar dom fps med tiden som vissa "kloner"?
Blow back? Hur fräckt är detta i verkligheten? Går det att jämföra med t.ex marui's EBB eller är det bara nåt trams man kan vara utan?
Nån som har nån erfarenhet av SRC?
Bästa mp5 sd6?
Re: Bästa mp5 sd6?
jag skulle skippa EBB då det enligt mig är fler saker som kan gå sönder.
jag har ingen erfarenhet av SRC's mp5 men har bra erfarenheter av deras g36 och kan säga att det är överlägset den bästa g36 jag lagt vantarna på. både internt och externt. vet inte om dom har sin gen 3 låda i mp5'an men om dom har det så slå till.
jag har ingen erfarenhet av SRC's mp5 men har bra erfarenheter av deras g36 och kan säga att det är överlägset den bästa g36 jag lagt vantarna på. både internt och externt. vet inte om dom har sin gen 3 låda i mp5'an men om dom har det så slå till.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776
-
Hej
Skulle rekommendera Echo 1 Task Force Black MP5SD6 EBB.
Har en skön kick i blowbacken, och skjuter mycket bra out of the box(läs behöver EJ uppgraderas).
Har själv kört med en i 1½ år, enda jag gjorde var bytte till helstock(ville ha bättre batteri utrymme), stoppade i ett 11.1v 2400 mAh 25c lipo, och rullade på och den rullar utan problem fortfarande.
Chronnar idag 126m/s med 0.2 och har ALDRIG varit öppnar mer än bytt stocken. Har mycket bra range, och prec, trots den korta pipan.
Good shit!
Skulle rekommendera Echo 1 Task Force Black MP5SD6 EBB.
Har en skön kick i blowbacken, och skjuter mycket bra out of the box(läs behöver EJ uppgraderas).
Har själv kört med en i 1½ år, enda jag gjorde var bytte till helstock(ville ha bättre batteri utrymme), stoppade i ett 11.1v 2400 mAh 25c lipo, och rullade på och den rullar utan problem fortfarande.
Chronnar idag 126m/s med 0.2 och har ALDRIG varit öppnar mer än bytt stocken. Har mycket bra range, och prec, trots den korta pipan.
Good shit!
You Can't have Manslaughter Without Laughter!
Black Forest Group
Black Forest Group
Ljudet är mycket dovare, och tystare än tex en m4.
Har själv en Ics mp5sd och är sjukt nöjd. Så nöjd så jag dissade och sålde min hk416 som hade ett ny pris på över 10k(ink pris på bössan uppgraderingar osv)
Den skjuter ärligt MINST lika bra som den fast den är helt orginal och går 20m/s slöare.
Synd att priset är ett minus...
Har själv en Ics mp5sd och är sjukt nöjd. Så nöjd så jag dissade och sålde min hk416 som hade ett ny pris på över 10k(ink pris på bössan uppgraderingar osv)
Den skjuter ärligt MINST lika bra som den fast den är helt orginal och går 20m/s slöare.
Synd att priset är ett minus...
Jag har ingen erfarenhet av blowback på CYMA's mp5, men på deras akm var det ett typiskt trams som höll ett spel och som man kan vara utan. Kan väl tillägga att jag inte har någon erfarenhet av Maruis EBB heller.
Blev en Cyma sd6 + fast kolv för att kunna slänga in ett större batteri. Återkommer med lite omdöme av den sen.
7 augusti 2012, 15:16:
FYI om man ville ha mer info om ljuddämpning på airsoftbössa http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=3839
7 augusti 2012, 15:16:
FYI om man ville ha mer info om ljuddämpning på airsoftbössa http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=3839
Fick min Cyma Mp5 Sd5 igår! Mycket trevligt utförande!
Testade med/utan ljuddämpare och det vart faktiskt ganska stor skillnad! Kan bara konstatera att ljuddämpare funkar
//K
Testade med/utan ljuddämpare och det vart faktiskt ganska stor skillnad! Kan bara konstatera att ljuddämpare funkar

//K
Har haft både Classic army, Cyma, ICS, och Marui MP5.
Maruin var sjukt tyst med SD fronten men kändes ömtålig pga all plast.
Classic Armyn var sjukt stabil men den bytte ägare efter 500bb´s och då hade pistongen redan börjat haverera men det var väntat med 11.1v lipo.
Dock matade den som ett j.... as med 11.1v.
ICS MP5orna var av dom första gen och led av låg fps trots 110 trim.
Men finishen var riktigt bra och den var nästan lika stabil som CA´n.
Cyman var en besvikelse rent finish wise då den var så tråkig i färgen där det var metal.
Men den var stabil och sköt stabilt och riktigt hårt.
Dämparen gjorde i stort sett nada på den då det bara var ett rör rakt igenom den.
Strulade en del på semi också och sen var eldväljaren väldigt ospecifikt i känslan.
Har denna som 3:e alternativ nu när jag letar ny bössa till CQB.
Och det lutar åt en ICS fast det blir nog utan deras split gearbox.
Maruin var sjukt tyst med SD fronten men kändes ömtålig pga all plast.
Classic Armyn var sjukt stabil men den bytte ägare efter 500bb´s och då hade pistongen redan börjat haverera men det var väntat med 11.1v lipo.
Dock matade den som ett j.... as med 11.1v.

ICS MP5orna var av dom första gen och led av låg fps trots 110 trim.
Men finishen var riktigt bra och den var nästan lika stabil som CA´n.
Cyman var en besvikelse rent finish wise då den var så tråkig i färgen där det var metal.
Men den var stabil och sköt stabilt och riktigt hårt.
Dämparen gjorde i stort sett nada på den då det bara var ett rör rakt igenom den.
Strulade en del på semi också och sen var eldväljaren väldigt ospecifikt i känslan.
Har denna som 3:e alternativ nu när jag letar ny bössa till CQB.
Och det lutar åt en ICS fast det blir nog utan deras split gearbox.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242