Första spelet, tips!
-
Första spelet, tips!
Hallå! Är väldigt sugen på att testa på sporten och har införskaffat både en bössa (JG M4 CQBR) samt en pistol (WE G19), men har aldrig tagit mig för att spela. Tänkte dock ändra på det och försöka ta mig till AC Paintball utanför Uppsala om en månad, så nu skulle jag vara tacksam för tips på vad man ska ha med sig osv. Har glasögon, båda vapnen, något extra mag till M4:an samt lite kulor, vad mer behöver man?
Re: Första spelet, tips!
Jag gjorde slut på ca 750 kulor på en timme med semi only sist jag spelade på AC, så om du har midcapmag så kan du inte ha för många med dig, minst 4 kanske.
-
Okej, jag har två hi-caps och två mid-caps, det borde väl funka? Har tänkt skaffa fler sedan, men kan inte spendera hur mycket som helst innan man ens har provat...
Hur fungerar spelen, blir det pauser så att man har möjlighet att fylla på magasinen?
Hur fungerar spelen, blir det pauser så att man har möjlighet att fylla på magasinen?
Det brukar vara 10 minuter paus mellan spelen och en ca 45 minuters lunchpaus. Skaffa munskydd också om du inte har det, det skulle vara synd om du får tänder utskjutna på första spelet. Arrangörerna rekomenderar munskydd och jag håller med dom om det. Vattenflaska är bra att ta med, det finns en kran att fylla på den där, räkna med att dricka flera liter under dagen!
-
Tackar för tipsen, låter väldigt vettigt! Ska skaffa ett munskydd, är nog billigare det än att gå till tandläkaren...
Såg en film på youtube därifrån, då hade folk träffduk, är det något man behöver eller klarar man sig med att bara gå med bössan uppsträckt i luften?
Såg en film på youtube därifrån, då hade folk träffduk, är det något man behöver eller klarar man sig med att bara gå med bössan uppsträckt i luften?
Träffduk rekomenderas, för din och motspelarnas skull, inte kul att skjuta på folk i onödan.
-
Tackar för tipsen, extra batteri hade jag inte tänkt på men som sagt inte kul om det tar slut halvvägs genom dagen!
Finns det någon på forumet som ska ta sig till AC från Uppsala den sjätte augusti och har en plats över i bilen? Bensinpengar utlovas självklart! Alternativet är buss och känns sådär kul att släpa på alla grejerna
Finns det någon på forumet som ska ta sig till AC från Uppsala den sjätte augusti och har en plats över i bilen? Bensinpengar utlovas självklart! Alternativet är buss och känns sådär kul att släpa på alla grejerna

-
Tips är att kanske strunta i att spela med pistolen i början. Att bara ha en bössa + mag att hålla koll på kan förenkla saker, speciellt på ens första spel. Jag gör fortfarande så ibland när jag är på ett nytt ställe eller känner mig lite okoncentrerad för att förenkla.
Är din bössa CQB-trimmad? Dvs max 110m/s. Det är också att rekommendera nybörjare.
Vettiga skor, speciellt i skogen. Minst löpardojjor.
HELMASK alla dagar i veckan. ALLA borde köra med det. JAG om nån borde dock säga att folk inte ska ha det, är tandläkarstudent

Handskar är också bra. Träff på fingrarna, speciellt kalla, kan svida lika mycket som ett skott i ansiktet.
Är din bössa CQB-trimmad? Dvs max 110m/s. Det är också att rekommendera nybörjare.
Vettiga skor, speciellt i skogen. Minst löpardojjor.
HELMASK alla dagar i veckan. ALLA borde köra med det. JAG om nån borde dock säga att folk inte ska ha det, är tandläkarstudent

Handskar är också bra. Träff på fingrarna, speciellt kalla, kan svida lika mycket som ett skott i ansiktet.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
-
110m/s för cqb? om jag inte missminner mig så kör dom flesta på en vsaf-baserad tabell som har 100m/s för cqb.
Jag har skrivit PM.