Pistol som sidearm
Pistol som sidearm
Tja,
Som topic lyder så söker jag en pistol att ha som sidearm.
Jag har nyligen börjat med airsoft så införskaffar mig det jag kan tänkas behöva.
Frågan är då vad för pistol man ska ha?
Kör en m416 som primary så tänkte väll nått passande till det.
Ska man köra aep, co2 eller gbb?
För å nackdelar med dom?
Mvh Jocke
Som topic lyder så söker jag en pistol att ha som sidearm.
Jag har nyligen börjat med airsoft så införskaffar mig det jag kan tänkas behöva.
Frågan är då vad för pistol man ska ha?
Kör en m416 som primary så tänkte väll nått passande till det.
Ska man köra aep, co2 eller gbb?
För å nackdelar med dom?
Mvh Jocke
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Pistol som sidearm
AEP är urtrista. Som en AEG i pistolformat, men mycket klenare och segare. Det går förvisso att få dem ganska rappa men det kräver en hel del kunskap, verktyg och tålamod.
GBB är kul att skjuta med och många pistoler du köper idag kan köra både gasmagasin och CO2-dito. Gas är känsligare för kyla och det är enligt min erfarenhet mer kladd och problem.
GNB/NBB (Gas No Blowback/No Blow Back) är lite trist att skjuta med och har tyngre avtryck men går ofta mycket bra även när det är kallt och är extremt snåla med gasen, eftersom den inte behöver driva manteln. De är ofta billigare också.
Först och främst behöver du bestämma dig för vad en pistol får kosta, vilken modell du tycker är snygg och vad som ligger skönt i handen. Enklast är att gå till en fysisk butik och känna och klämma.
GBB är kul att skjuta med och många pistoler du köper idag kan köra både gasmagasin och CO2-dito. Gas är känsligare för kyla och det är enligt min erfarenhet mer kladd och problem.
GNB/NBB (Gas No Blowback/No Blow Back) är lite trist att skjuta med och har tyngre avtryck men går ofta mycket bra även när det är kallt och är extremt snåla med gasen, eftersom den inte behöver driva manteln. De är ofta billigare också.
Först och främst behöver du bestämma dig för vad en pistol får kosta, vilken modell du tycker är snygg och vad som ligger skönt i handen. Enklast är att gå till en fysisk butik och känna och klämma.

Citera inte i onödan. //Admin
Tack för svar,
Är självklart sugen på blowback.
Lite inne på m1911 och vill inte lägga en halv förmögenhet.
Vad som ligger skönt i handen kan jag faktiskt inte svara på.
Då jag bor i hallsberg så är det dessvärre en bit till närmsta butik för känn å kläm :/
Tack för svar,
Är självklart sugen på blowback.
Lite inne på m1911 och vill inte lägga en halv förmögenhet.
Vad som ligger skönt i handen kan jag faktiskt inte svara på.
Då jag bor i hallsberg så är det dessvärre en bit till närmsta butik för känn å kläm :/
Har du inte tillgång till en butik för att klämma, fråga på spel om du får hålla/provskjuta folks pistoler.
Det är SÅÅÅ stor skillnad på olika modeller i allas händer
Är du sugen på 1911 så kan jag varmt rekommendera KJWs på co2 (tar även grön gas magg)
Kickar fint och finns massor av delar (TM klon)
//BG
Det är SÅÅÅ stor skillnad på olika modeller i allas händer

Är du sugen på 1911 så kan jag varmt rekommendera KJWs på co2 (tar även grön gas magg)
Kickar fint och finns massor av delar (TM klon)
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Har inte lyckats tagit mig till något spel än, rätt taskigt med det runt Örebro trakten.
Ska visserligen till huvudstaden nästa helg så kanske kan få lite tid över å kika runt lite.
Enda kravet jag har egentligen är att jag ska kunna kära pickan istället när jag kommer för nära.
Primary trycker ca 120m/s så "behöver" ha en pistol på cqb områden
Ska visserligen till huvudstaden nästa helg så kanske kan få lite tid över å kika runt lite.
Enda kravet jag har egentligen är att jag ska kunna kära pickan istället när jag kommer för nära.
Primary trycker ca 120m/s så "behöver" ha en pistol på cqb områden

Har haft 4 st 1911:or av olika märken som drivits av green gas. Inte tyckt om någon av dem. De blir alla slöa och trötta efter bara några skott. Ska du köra 1911:a tycker jag du ska köra en med Co2 magasin som tidigare nämnts i tråden.
-
- Admin
- Lag / förening: AirsoftSverige.com
- Aktiv sedan: 1999
Att tänka på med CO2 pistolerna, kolla av så att dom inte går över 100m/s, tråkigt med säkerhetsavstånd på sidearm.
Och tänk på att inte citera inlägg ovanför ditt eget, då det bryter mot reglerna.
Och tänk på att inte citera inlägg ovanför ditt eget, då det bryter mot reglerna.
-
Mina rekommendationer: WE G17/G19, KJW och KWC 1911, KJW/ASG M9, WE/TM M&P9
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Tack för alla tips, tror jag börjar bli klokare i val av pickadoll nu.
Hitta en co2 pistol som har låg utgångshastighet verkar dock inte vara det lättaste :p
Hitta en co2 pistol som har låg utgångshastighet verkar dock inte vara det lättaste :p
Har kikat runt på diverse sidor men har svårt att hitta något..
Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta en m1911 co2 med blowback..
Kan tänka mig att lägga cirkus 2lökar..
Gärna svart och "utan" säkerhetsavstånd (kommer självklart inte skjuta om jag hamnar för nära ändå)
Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta en m1911 co2 med blowback..
Kan tänka mig att lägga cirkus 2lökar..
Gärna svart och "utan" säkerhetsavstånd (kommer självklart inte skjuta om jag hamnar för nära ändå)