Problem med att skjuta (colt m4a1 cbqr)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
pinne

Problem med att skjuta (colt m4a1 cbqr)

Inlägg av pinne »

Hej,

Köpte min första bössa idag och laddade upp batteriet fullt o.s.v. Nu när jag ska testa att skjuta är det problem. Den skjuter som den ska, IBLAND! Den kanske får ut ett - två skott på tio tryck. När jag sedan tar ut magasinet ramlar det ut kulor höger och vänster, alltså kulorna som "skulle" skjutits iväg.

Det känns som att vapnet inte matar upp skotten ur magasinet som den ska. Det första skottet funkar oftast sen strular det.

Kan tillägga att jag använder det som kom i förpackningen, både ammunition samt laddare, och att jag följt instruktioner till pricka.

Vapnet i fråga är en colt m4a1 cbqr från hobbex. Magasinet är ett sånt där magasin som man kan lägga i upp till 350 skott i, och sen snurra på ett hjul för att mata upp dem.

Vad ska jag göra? Kan man reklamera på detta, eller är det jag som gör nåt fel?

Tacksam för all hjälp!

mLofving

Re: Problem med att skjuta (colt m4a1 cbqr)

Inlägg av mLofving »

Bra fråga.
Har du vridit upp magasinet helt? (Du kan vrida på ratten under tills den "klickar", det brukar ta ett tag.
Sitter magasinet bra eller sitter det lite löst/glappar?

pinne

Inlägg av pinne »

Japp, har vridit hela vägen och tycker magasinet sitter bra, den klickar till och sitter stadigt.

Oerlikon

Inlägg av Oerlikon »

Testa om det kommer ut kulor ur magasinet genom att påverka den lilla knappen som brukar sitta vid öppningen, gör det i en plastpåse för kulorna ska flyga ut i en hiskelig fart om magasinet matar som det ska. Jag hade ett high cap mag som matade dåligt och som gick bra efter att jag tog isär och smörjde upp det, det har funkat klockrent i två år nu.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Kulorna som ramlar ur är inte kulorna som skulle ha skjutits ut. Det ramlar alltid ut några kulor när man tar ur magasinet ur en AEG pga hur matningen är konstruerad.

Ditt vapen är inte tillverkat av Colt. Colt gör den verkliga förlagan och vapnet du har är tillverkat i Kina av någon helt annan. Alla butiker som säljer airsoftvapen under förlagans namn och mörkar tillverkaren är IMO oseriösa.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ohman

Inlägg av ohman »

Kulorna som kommer med är också med största sannolikhet kassa och kan vara bidragande orsak till problemet.
Nollställ hop up:en och testa om den matar bättre (vrid hjulet motsols tills det tar stopp).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar