Vilka tycker jag ska byta min GBBR mot en AEG?
Re: Vilka tycker jag ska byta min GBBR mot en AEG?
Det finns inget som säger att du inte kan göra en AEG lika svårspelad som en GBBR.
Jobbar på Röda Stjärnan
Edit: Slarvläste och tog bort onödigt inlägg. Moderator får gärna ta bort detta inlägg
Jag är medveten om att rekylen inte är speciellt kraftig, men det är ändock en rekyl. Skillnaden må vara marginell men visst finns den där.
Har nu bestämt mig, ska byta till AEG, väntar bara på att få tillgång till K&S här på forumet.
Jag är sjukt sugen på en SCAR-L, funderar på att köpa DBOYS TAN version då den inte e allt för dyr och har fått bra kritik.
Jag är sjukt sugen på en SCAR-L, funderar på att köpa DBOYS TAN version då den inte e allt för dyr och har fått bra kritik.
Senast redigerad av 1 webdiddy, redigerad totalt 0 gånger.
-
Nu kommer väll hela ryssligan hoppa på mig men; skaffa en AR15-plattform (M4-serien) och gör den till din egen. Finns precis hur många kombinationer som helst.
Dessutom tycker jag att V2 är en helt okej gearbox så fort man får i en MOSFET om man köper en bra bas (läs 8+mm, förstärkt).
Det här med att GBBR är driftsäkrare än AEG... Nja, det må vara mer bök att byta ut individuella delar i en AEG, men det behöver inte göras speciellt ofta (kör en snabbgenomgång och service efter varje 15 000 kulor på min, senaste pistongen höll i två år därtill). Håller du dig inom mänskliga trimgränser (många nya verkar ha uppfattningen att hög utgångshastighet = bättre, vilket i min mening är helt fel) kring 100-strecket med bra komponenter och lagom RoF så håller den sig frisk en bra stund. Min G&P överlevde uppåt 20 000 skott på RoF 26-28 bb/s (inte driftsäker eldhastighet) tills en kullagerbussning slutligen gick, vilket snarare var otur än förväntat.
Dessutom är Hop Up'en i AEG som regel alltid pålitligare än på en GBBR, även i de GBBR som har AEG-kompatibla hus. Anledningen är att gaserna påverkar hela systemet i mycket större grad än lite komprimerad luft.
Dessutom tycker jag att V2 är en helt okej gearbox så fort man får i en MOSFET om man köper en bra bas (läs 8+mm, förstärkt).
Det här med att GBBR är driftsäkrare än AEG... Nja, det må vara mer bök att byta ut individuella delar i en AEG, men det behöver inte göras speciellt ofta (kör en snabbgenomgång och service efter varje 15 000 kulor på min, senaste pistongen höll i två år därtill). Håller du dig inom mänskliga trimgränser (många nya verkar ha uppfattningen att hög utgångshastighet = bättre, vilket i min mening är helt fel) kring 100-strecket med bra komponenter och lagom RoF så håller den sig frisk en bra stund. Min G&P överlevde uppåt 20 000 skott på RoF 26-28 bb/s (inte driftsäker eldhastighet) tills en kullagerbussning slutligen gick, vilket snarare var otur än förväntat.
Dessutom är Hop Up'en i AEG som regel alltid pålitligare än på en GBBR, även i de GBBR som har AEG-kompatibla hus. Anledningen är att gaserna påverkar hela systemet i mycket större grad än lite komprimerad luft.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Å jag måste då få flika in ett tredje alternativ.
Om du har möjlighet, spara gbbr:en och köp en aeg också.
Vilken tror du är roligast att skjuta med när abstinensen kryper på och du bara måste få tömma ett mag i en cola-burk.
Eller när du ska visa polarna vad du håller på med, vilken kommer ge mest wow-känsla att visa.
Förstår givetvis att man som ny inte direkt vill samla på sig en massa bössor, men det är lika bra att du vänjer dig på en gång
Om du har möjlighet, spara gbbr:en och köp en aeg också.
Vilken tror du är roligast att skjuta med när abstinensen kryper på och du bara måste få tömma ett mag i en cola-burk.
Eller när du ska visa polarna vad du håller på med, vilken kommer ge mest wow-känsla att visa.
Förstår givetvis att man som ny inte direkt vill samla på sig en massa bössor, men det är lika bra att du vänjer dig på en gång

Senast redigerad av 1 fet_apa, redigerad totalt 0 gånger.
<insert 'cool' one-liner here>
Jag håller med.. Försök att spara lite mer pengar eller vänta lite längre och köp den AEG du vill ha, utan att sälja din gas-bössa.. Kan va kul att ha bägge delarna. Jag spelar inte aktivt själv, men har 5 AEG (ak varianter från Cyma, VFC och RS) och skulle gärna skaffa en GBBR också framöver.. Jag har vacklat mellan att fortsätta med mina ak-varianter (GHK/LCT-bössa isf) eller kanske en WE HK416 eller så för att variera lite. Detta är ingen prioritering då jag bara plinkar eller samlar för skojj skull, men mitt råd kvarstår. Har du råd och möjlighet att vänta ett litet extra tag, så spar gas-bössan. Du kan alltid sälja den vid ett senare tillfälle, om du känner att du aldrig mer vill ta i den. Men det blir krångligare om du säljer den, köper en AEG, och sen ångrar dej.
Jag är även sugen på en M4 som många rekommenderar, dock så gillar jag den inte riktig i original skick.
Bästa hade nästa varit att köpa en begagnad som redan är moddad lite mer ris eller ras samt inner barrel, på så sätt får men även ner priset lite
Om jag ska vara smart borde jag kanske satsa på m4'an istället för scaren, dock så tilltalar en tan scar mig mer estetiskt.
@fet_apa & grimm:
Jag skulle gärna behålla min gbbr dock sätter plånboken stopp för det just nu. får helt enkelt köpa en igen om suget kommer på om nått år.
Bästa hade nästa varit att köpa en begagnad som redan är moddad lite mer ris eller ras samt inner barrel, på så sätt får men även ner priset lite

Om jag ska vara smart borde jag kanske satsa på m4'an istället för scaren, dock så tilltalar en tan scar mig mer estetiskt.
@fet_apa & grimm:
Jag skulle gärna behålla min gbbr dock sätter plånboken stopp för det just nu. får helt enkelt köpa en igen om suget kommer på om nått år.
+1 Fetapan
Jag visar alltid gasvapnen först :3
Jag visar alltid gasvapnen först :3
Jobbar på Röda Stjärnan
Kör en scar isf tycker jag. Varför springa runt med en m4 som alla andra? En scar har ju också räls så du kan slänga på vad skit du vill ha där. Den är som du säger trevligare att titta på än en m4.. deras stil tilltalar mej inte alls.