ST36 sätter upp fyskrav

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
mouse
Admin

Re: ST36 sätter upp fyskrav

Inlägg av mouse »

Som mer eller mindre ren milsim spelare applåderar jag eran ambition, motivation och vilja att bli bättre.

Själv hatar jag att springa, men tränar ofta snabbmarsch med ryggsäck för att främja min egen kapacitet(att tjejen av olika anledningar uppskattar mitt engagemang är ju ett plus)

Ingen tvingar någon att träna för att vi gör det.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Nixon

ST36 sätter upp fyskrav

Inlägg av Nixon »

Jag tycker det inspirerar! Hoppas dock inte det blir fyskrav på spel...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Protnev

Inlägg av Protnev »

Det är helt rätt! Motion är dunderviktigt. Så många sjuka som kommer förbi vars problem skulle kunna lösa sig med en daglig promenad.

Bara om ni når US Army PFT så är ni mil ifrån airsoftare på milsim. Hur jobbigt är det inte att möta airsoftare som springer? Skönt dock att ni sätter målet som BUD/S :) Vem håller i hell week då?

För dem som faktiskt kanske vill se kunna springa när de pangar så finns det massa matnyttigt här.
http://www.military.com/military-fitness/
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Den sidan är dunderbra! Enormt mycket information och matnyttiga tips på träning, dessutom pedagogiskt presenterat.

Brukar browsa runt för att leta tips, det ger ofta bra utdelning.
Att få inspirationen är början, viljan följer och sen kommer resultaten!
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Krzak

Inlägg av Krzak »

Första tanken var wtf faktiskt.
Efter man läst inlägget och tänkte efter... underbart! :)
Har själv pga sjukdom tappat en hel del kondis och lagt på sig en del extra kilon så detta är klart en ide som ge det där extra man kan behöva!
Ska föreslå detta till resten av laget!!
Tillbaks lite smått ;)

Matte

Inlägg av Matte »

Kul initiativ.
Har länge funderat kring detta.
Om man som lag vill bli duktigare på det vi gör är g!emensamma fys-mål ett logiskt steg.
Lycka till!
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter" - Ernest Hemmingway

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Så att eh.. Jag som inte ens klarar EN armhävning (jag skojar inte :oops: ) har en bit kvar då? :D

Nej men bra initiativ! Det är lättare att träna om man slipper göra det själv och den man tränar med vill nå samma mål. Borde dra tummen ur röven och sätta igång själv.. kanske inte för att nå sådana "extrema" resultat.. men för att kunna lyfta en bössa med lite skrot på och springa en bit.
Folk skiter i att träna och ser på "träningstokar" som om dom vore galna. Jag har märkt vad som händer om man gör detta. Jag har så dålig muskulatur i mina knän att jag får ont av att gå upp för en trappa, eller av att sitta ner efter att ha sprungit en liten bit någon timme tidigare. Inte en höjdare. Så en eloge till er som satsar stenhårt och kämpar er till en schysst fysik som matchar gearet :3
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Kane

Inlägg av Kane »

Hej

om det flyter eran båt go for it kan inte bli sämre i allafall och jag gissar på att den skrikande personer är YogHippie :P

//Kane
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Kane gissar mer rätt än Per Morberg rensar potatis med högtrycksspruta. :)

Lagets beslut i att gemensamt göra sina liv lite mer sundare, för att i kombination med att kunna prestera lite bättre/orka mera
rent fysiskt är något jag tycker jag kan stötta hur mycket som helst. :)
Det hela görs som en kul grej och jag ställer upp som tränare/instruktör för att se hur det hela går egentligen.
Om inget annat, kan vi kanske vara i startgroparna för AirsoftBootCamp.. ;)

Mr_D

Inlägg av Mr_D »

Tycker detta är ett riktigt bra initiativ av dessa herrar. Egna laget har även vi startat en liknande kravställning för att vi helt enkelt ska orka mer både utanför och i airsoftandet.

Jag kan även se det från arrangörs ögon i arrangerande av seriösa Milsims, jag skulle ju hellre få ett par lag som verkligen kan genomföra de flesta uppgifter deras roll skall klara rent fysiskt än att de har den absolut senaste utrustningen eller en utrustning som är helt RS.

Som det är på de flesta Milsim så vill alla vara Lucia, men för att kunna vara Lucia så räcker det inte med ett vitt lakan ;)

Skriv svar