Alternativ term för "civila på banan"?
Re: Alternativ term för "civila på banan"?
"Game off" såklart! 

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
Själv är jag av åsikten att "Avbryt" är bäst för allt som kräver ett ickenormalt spelstopp. Skarp skada, ickespelare på banan eller någon annan form av situation som kräver ett abrupt spelavbrott. "Game!" skulle jag reservera för vanliga "officiella" start eller spelstopp. Då är det lätt att skilja de två situationerna åt också 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ja, "Game!" eller "Game off!" tolkar iaf jag som att spelet är avslutat, inte tillfälligt avbrutet.

Problem med stopp som inbegriper ordet "game" är att det kan tolkas fel. Folk kan råka tyda det som game on eller game off. Bäst med ett tydligt ord som inte kan misstolkas enligt mig. Tex "civila" eller "avbryt".
Finns en orsak till att "five" utlämnas när man räknar ned på engelska. Ordet är alldeles för likt "fire" och nervösa människor sållar vad de hör...
Finns en orsak till att "five" utlämnas när man räknar ned på engelska. Ordet är alldeles för likt "fire" och nervösa människor sållar vad de hör...
Jag har valt att använda avbryt på mina spel. Bara för att det aldrig ska uppstå förvirring.
Det händer t.ex. att civila traskar in på banan när lagen står på olika delar av banan INNAN game on.
Eller att man haft ett antal game on/game of moment i ett spel av olika anledningar och att spelare som varit på lite avstånd inte hört detta.
Då kan en hel grupp komma infarandes i en tråkig situation i tron att man skrek game on precis innan.
Det händer t.ex. att civila traskar in på banan när lagen står på olika delar av banan INNAN game on.
Eller att man haft ett antal game on/game of moment i ett spel av olika anledningar och att spelare som varit på lite avstånd inte hört detta.
Då kan en hel grupp komma infarandes i en tråkig situation i tron att man skrek game on precis innan.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal