DBoys(RK)-ak47 magasin.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
HollowSWE

DBoys(RK)-ak47 magasin.

Inlägg av HollowSWE »

Efter att ha provat på ett cyma-magasin från en ÅF som jag blev hänvisad till så konstaterade jag att det inte funkade som jag hoppats på.
Till min frustration vänder jag mig hit och ber om er hjälp igen.
På bilden jag lade upp kan ni se vad det är som inte är rätt, får magasinet ett tryck bakifrån hakar den helt enkelt av. Inte så kul med andra ord.. Magasinet till höger sitter perfekt till skillnad från den till vänster.
Jag börjar känna mig en aning stressad med tanke på att jag ska bege mig till Crusaders in Disneyland med min dräpare.

Hjälp mig!!!! :cry:

Wolfjawz

Re: DBoys(RK)-ak47 magasin.

Inlägg av Wolfjawz »

Sätt dit en tejpbit på magasinet, Borde fungera. Bara att testa dig fram. Sett i ett antal andra trådar att folk har rekommenderat detta. Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag själv inte är speciellt erfaren.

bobeson

Inlägg av bobeson »

På med tejp eller hetlim och fila tills du får det perfekt.
Kompisen gjorde liknande sak med sitt magasin och det satt bättre än orginalmagasinet ;) .

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

Det är ju just det jag faktiskt inte vill göra. Jag vill få tag i något som faktiskt passar och inte behöva modda något och när ÅF skriver att saker passar.. tja.. ja.. då blir man faktiskt lite less

bobeson

Inlägg av bobeson »

Köp magasin av samma märke som det som passar.

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

............ Ja? Det är ju de jag söker men inte lyckats hitta, det är därför jag frågar här.. Smart ass

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

AK-magasin skiljer mycket i toleranser, och likaså mellan vapen. En Cyma 040 kanske tar SRC-magg utan problem, kompisens likadana 040 kanske inte tar SRC-magg alls. Detta är airsoft (: Ingen kan garantera till 100% att ett märke passar ett annat märke. Men man kan ju alltid utgå från någon annans erfarenhet ja. I min kalash funkar SRC bäst vad jag kan komma ihåg just nu. Kör TM/CA vanligtvis, och de hoppar ibland ur som du beskriver, men inte så ofta att det inte går. MAG är bäst om man inkluderar 5,45mm

Klacken som du visar på bild går att flytta mellan magasin. Knacka ut sprinten så lossnar den.

Just problemet som du upplever har jag själv ingen riktigt bra meklösning på. Om magget sitter för hårt (inte går i) eller glappar, det finns det lösningar för, men inte för detta vad jag vet. Men om du inte får något svar så ska jag kika på det när jag kommer hem.
Jobbar på Röda Stjärnan

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

Jo men då borde det kanske stått med viss specifik text vilken den fungerade till.
SRC provade jag förra helgen och dom gav samma resultat som cyma :|

En ÅF som faktiskt säljer dboys magasin skulle jag föredra än att sitta och tejpa och limma på magasinen men om det inte finns en annan väg så ja då får man väll ta sig ann de då.
Vore tacksamt om du kunde ta dig tid med det :) väldigt snällt.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Hur bråttom är det?
Jobbar på Röda Stjärnan

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

Ska på Crusaders in Disneyland och beger mig dit den 30'e. Det är väll 3 veckor kvar ungefär så tidsplanen om man ska beställa (om man hittar också) är rätt tight

4 augusti 2012, 18:18:

Bäste herr Skepparn!
Du behöver inte ta dig ann detta problem, jag har nu suttit i tre dagar och sökt efter magasin och hittade för en stund sedan en ÅF i HK som hade ett jäkla bra pris på 9dollar/st. Ett paket är snart på G då :)
Tack ändå för att du faktiskt ville ta dig tid med att kolla upp de där problemet :D

Skriv svar