Köpte bössa på fyllan

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kallaskalle

Köpte bössa på fyllan

Inlägg av Kallaskalle »

Har alltid gillat bössor osv men aldrig lirat airsoft på riktigt, satt lite på lyret i lördags och snöade in på airsoft totalt!

Beställde en Urban Sniper (well mb06 osv)
Klickade vidare och beställde ett 170 kitt från röda stjärnan (fjäder, cylinder pistong osv).

Såg att avtryckarhuset brukar paja. Så köpte även ett nytt hus från airsoftpro.cz,klickade även hem en 190 fjäder där :D

Prylarna är på väg med posten. Har läst lite och känns som jag gått lite fel väg kanske.

Behöver jag pipa och hop up nu också med tanke på prylarna jag tänkt sätta i? Ska inte spela något med den, mest lite prickskytte osv intresset är väl mest mecket och att bygga en så bra bössa som möjligt, både i kraft och precision.

Undrar egentligen om den ens kommer prestera någon form av precision med 170/190 fjäder utan att man rört hopupen eller pipan. Pipor verkade va en djungel där runt tolvslaget, därför jag hoppade över det och reptilen i mig tog över och jag gick för kraft. Men vid mer läsning på nätet verkade det vara pipa jag skulle lagt krutet på till att börja med.

Har väl mest lite ångest över ordern jag la och hade varit kul med lite input! (Eller skäll :oops: )