Skydd för att undvika krossad lins? (Fotografering vid spel)
-
Re: Skydd för att undvika krossad lins? (Fotografering vid spel)
Instämmer.
Mina affärsredovisningar: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 21&t=41799
Kör ett HOYA Protector filter som stoppar typ allt jag utsatt det för, kostar en bra slant för ett enkelt skydd men klart smidigaste lösningen.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
Eller kan så man göra som jag,för ca 400kr för Filterhållare + adapterring.
Och Acrylplast från clas Olle. Och veta att då är man säker
Och Acrylplast från clas Olle. Och veta att då är man säker

Står jag i vägen,-skjut mej!
Var det mig du svarade till så garanterar jag att protectorfiltret håller..
Sen väl värt att betänka är dom ljusvridningar du får av en akrylskiva som med sannolikhet påverkar bilderna, kanske inte märkbart för alla men, klart en smidigt lösning som går anpassa till alla objektiv.

Sen väl värt att betänka är dom ljusvridningar du får av en akrylskiva som med sannolikhet påverkar bilderna, kanske inte märkbart för alla men, klart en smidigt lösning som går anpassa till alla objektiv.
-GU06
They who dine on lost souls know only hunger
Billiga uv filter, minimal påverkan på bilden, tål rätt mkt stryk. Går en sönder gråter man inte.
Akryl eller andra glas som inte är anpassade för foto skulle jag inte använda då distortion, chromatic aberration och massa andra problem lätt uppstår.
Akryl eller andra glas som inte är anpassade för foto skulle jag inte använda då distortion, chromatic aberration och massa andra problem lätt uppstår.