Bra nybörjarvapen
-
Re: Bra nybörjarvapen
Ah, okej. Varför är inte bolt bra?
-
För det måste uppgraderas och det är fel spelstil för en nybörjare
-
Prickskytt är en spelstil. Köp ett bra eldrivet vapen och pröva på spelstilen innan du investerar i ett vapen. Tycker du då inte om den kan du alltid köra lite mer aktivt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Viktigast att särskilja är väl att spela som prickskytt i något FPS och att göra det i airsoft. I ett FPS skjuter man mål på avstånd där de inte kan nå dig och det är mer eller mindre konstant action.
I airsoft blir det lätt att man sitter en lång stund utan att kunna skjuta någon. Skjuter du så är det rätt sannolikt att vinden får kulan att flyga helt fel, de hör/ser dig och skjuter ut dig innan du hinner få iväg fler skott. Om man inte uppgraderat ett prickskyttegevär riktigt väl (och då pratar jag inte om endast utgångshastighet) så kommer du inte ha något vidare stort övertag i räckvidd över vanliga automatkarbiner. Eller att fienden ser dig och springer snabbt mellan träd tills han är inom ditt säkerhetsavstånd och du helt sonika får ta upp en pistol och försöka träffa honom innan han tar ut dig.
Jag skulle rekomemndera dig att köpa en vettig AEG, och om du känner för det köpa till ett 1-3X sikte eller liknande. Behöver inte direkt mer för airsoft då man skjuter på så nära håll. Prova att spela med den ett tag och tänk över vad du tycker är roligast.
I airsoft blir det lätt att man sitter en lång stund utan att kunna skjuta någon. Skjuter du så är det rätt sannolikt att vinden får kulan att flyga helt fel, de hör/ser dig och skjuter ut dig innan du hinner få iväg fler skott. Om man inte uppgraderat ett prickskyttegevär riktigt väl (och då pratar jag inte om endast utgångshastighet) så kommer du inte ha något vidare stort övertag i räckvidd över vanliga automatkarbiner. Eller att fienden ser dig och springer snabbt mellan träd tills han är inom ditt säkerhetsavstånd och du helt sonika får ta upp en pistol och försöka träffa honom innan han tar ut dig.
Jag skulle rekomemndera dig att köpa en vettig AEG, och om du känner för det köpa till ett 1-3X sikte eller liknande. Behöver inte direkt mer för airsoft då man skjuter på så nära håll. Prova att spela med den ett tag och tänk över vad du tycker är roligast.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Skaffa en AEG med CQB-trim eller strax över och ut och spela! Ta chansen att känna och klämma på andras vapen på spel och få en känsla för hobbyn innan du investerar vidare. Jag har spelat i över 15 år och testat alla möjliga roller. Hade du frågat mig i början vad jag trodde att jag skulle gilla bäst så hade jag nog sagt sniper eller skarpskytt. Så fel jag hade! Jag har istället landat i att jag trivs allra bäst antingen som pointman eller rear guard, med korta vapen och CQB-trim. Det var exakt där jag en gång började. 

-
Om jag ska ha en secondary, vilken pistol rekommenderas då? Gärna en med ett lågt pris.
- Twist
- Sysop
Strunta i sekundärt vapen till att börja med. I praktiken använder man dem sällan eller aldrig på vanliga söndagsspel/storspel, speciellt inte om man har en huvudbössa med inget eller kort säkerhetsavstånd. Skulle den haverera så drar man inte pistol. Man går till SZ och försöker ta reda på vad som gick fel.
Det är bättre att lägga pengarna på magasin, bättre batteri, batteriladdare och annan utrustning.
Det är bättre att lägga pengarna på magasin, bättre batteri, batteriladdare och annan utrustning.

-
@Twist
Okej, men en AEG då, vilka är bra nybörjarvapen? Ett måste för mig är att det ska finnas semi-auto också.
Okej, men en AEG då, vilka är bra nybörjarvapen? Ett måste för mig är att det ska finnas semi-auto också.
- Twist
- Sysop
Som tidigare sagt, nästan alla AEG:er har både semi och auto. Det finns några få som bara har semi och någon enstaka som bara har auto, men det brukar framgå tydligt. Det finns extremt många "bra nybörjarvapen" så frågan går inte riktigt att svara på. I ditt läge är det väldigt svårt för det är en djungel, det förstår vi, men samtidigt går det inte att hjälpa dig utan att du först hjälper dig själv. Hur gärna jag än skulle vilja säga "köp den här" så går det inte.
Läs, läs och åter läs i nybörjardelen här och på andra forum. Googla, kolla nätbutiker, kolla bilder och videoklipp. Gå till en fysisk butik och känn och kläm på grejer och snacka med folk. Åk ut på ett spel och prata med folk, ta in intryck osv. Fundera ut exakt hur mycket pengar du vill lägga och vad du vill spela som, nation, roll osv. Bestäm dig sen för en vapentyp (M4, AK eller P90, tex) som passar och som du tycker är snygg. När du har gjort det så kommer du att kunna komma tillbaka och ställa bra och avgränsade frågor som det går att ge både uttömmande och koncisa svar på (tex, "Tipsa mig om en M4 med någon form av RIS/RAS, budget 2000 kr.").
PS. Ta det lite lugnt med citaten. Det finns sällan anledning att citera ett helt inlägg. Skriv bara ett @ och namnet på den du riktar dig till.
EDIT: Jag ställde ungefär samma fråga när jag var ny i hobbyn men den gick inte att svara på då heller, trots att det bara fanns en tillverkare och ett tiotal modeller.
Läs, läs och åter läs i nybörjardelen här och på andra forum. Googla, kolla nätbutiker, kolla bilder och videoklipp. Gå till en fysisk butik och känn och kläm på grejer och snacka med folk. Åk ut på ett spel och prata med folk, ta in intryck osv. Fundera ut exakt hur mycket pengar du vill lägga och vad du vill spela som, nation, roll osv. Bestäm dig sen för en vapentyp (M4, AK eller P90, tex) som passar och som du tycker är snygg. När du har gjort det så kommer du att kunna komma tillbaka och ställa bra och avgränsade frågor som det går att ge både uttömmande och koncisa svar på (tex, "Tipsa mig om en M4 med någon form av RIS/RAS, budget 2000 kr.").
PS. Ta det lite lugnt med citaten. Det finns sällan anledning att citera ett helt inlägg. Skriv bara ett @ och namnet på den du riktar dig till.
EDIT: Jag ställde ungefär samma fråga när jag var ny i hobbyn men den gick inte att svara på då heller, trots att det bara fanns en tillverkare och ett tiotal modeller.

-
Jonathan har ju redan varit snäll nog och sagt till dig vilka vapen som är bra:
JonathanRL skrev:Jag skulle inte rekommendera det vapnet. Det är helt gjort av plast och jag vet inte heller hur internals är. Airsoft inte alltid "du får vad du betalar för" men i det här fallet betalar du inte tillräckligt. Någon gång ska jag offra mig och recensera en av de där bössorna för att se hur dåliga de kan vara men tills dess kan jag inte rekommendera dem - för många osäkra faktorer helt enkelt.
Om du verkligen vill komma undan billigt (och då får du inte metallkropp men hyfsad plast och dugliga internals):
http://www.taiwangun.com/en/electric/60 ... aign-id=19 (Bäst i Test)
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19 (Bäst i Test)
Om du är villig att lägga 1500 kr - vilket är en helt rimlig summa - kan du dessutom få mycket bättre vapen:
http://www.taiwangun.com/en/electric/bi ... aign-id=20
http://www.taiwangun.com/en/electric/bi ... aign-id=20
http://www.taiwangun.com/en/electric/rk ... aign-id=19
Eller om du vill köpa Svenskt har Malmö Airsoft just nu två rätt bra erbjudanden:
http://malmoairsoft.se/produkt/KALASHNIKOV-Sniper-AEG
http://malmoairsoft.se/produkt/Classic- ... AR-L-Paket