Om jag köper en VFC HK416 med Mosfet inbyggd, kan den köra ett 11.1v LiPo direkt eller ska jag gå ner i spänning? Oavsett, vilket batteri skulle ni rekommendera, samt vilka andra tillbehör måste/borde jag skaffa direkt? (exkl. batteriladdare och bb:s)
Tack på förhand!

-----------(originalpost)--------
Tjena!
Som liten grabb i högstadiet var det många gånger man satt och dreglade ned i teknikmagasinets airsoftkategori. Men föräldrarna sade gång på gång nej, och det blev inget av det (tack och lov, nu när man har vett i skallen). Så de tankarna lades åt sidan ett bra tag framöver...
...men liten har blivit stor! Jag är en snart 22-årig grabb från Stockholm med ett generellt simulatorintresse. Har byggt mig en simulatorrigg för flyg- och bilspel och spelat en hel del ArmA genom åren. Men nu är det dags att ta infanterisimuleringen till nästa nivå! Jag vill börja med Airsoft, till en början antagligen bara latja runt på klacken för att förhoppningsvis komma i kontakt med folk som ägnar sig åt lite seriösare milsim. De egna kompisarna har mest flytt annorstädes för studier, så jag har ingen att dra med mig in i hobbyn. Men det här är ju en utmärkt hobby för att träffa nya bekantskaper, så att säga! (

Jag vill bygga ett grundkit och lutar åt att spela någon form av Designated Marksman, i brist på svensk term (nybörjare ska inte spela snipers! /tråd). Jag är övertygad om att jag kommer älska hobbyn (spelade en hel del lasertag som mindre så är inte obekant med "skjutspel irl") och tänkte därför sätta en grundbudget på ca 7000kr (semesterersättningen). Trots försök till att läsa på är jag dock väldigt osäker på hur det ska spenderas!
Jag är ganska säker på att jag ska välja en VFC HK416 eller HK417 som vapen. Detta då de används av många förband världen över, och även i gerillaroll kan man hävdas ha plundrat en. Sen verkar det vara riktigt högkvalitativa och allmänt tjusiga puffror. Vilken av dessa två skulle ni rekommendera, och vilka tillbehör bör jag införskaffa? (utöver ansiktsskydd vilket jag fattar är prio)
Jag är inte främmande för att modifiera vapen med nya delar, så rekommendera även några sådana om det finns några självklara!
Det blev rätt mycket text detta, tack för er tid!