Vapnet har låst sig

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hurzk

Re: Vapnet har låst sig

Inlägg av Hurzk »

testade skruva ut först, då spann det bara, skruva in lite då skjöt den en kula sen orka den inte mer, skruva in lite mer då orka den skjut 2-3 kulor, skruva in lite lite till och inget händre, skruva tillbaka så som den var när den sköt 2-3 kulor och inget hände igen...testad massa olika.

verkar inte vara nån logik i det alls, känns mer som det är glapp på nåt konstigt vis och inte hur ja ställer den, utan det går aldrig o skjuta mer än 3-4 skott som max.

Mickepicke

Inlägg av Mickepicke »

Låter konstigt, skruvas skruven It av sig själv när du skjuter? Testa dryg-fire 'a och se om skruven rör på sig.
Hur länge sen var det han köpte den? Taiwangun har helt okej support och de lagar vapnet åt dig gratis inom en viss period. OBS. För att lagnings-garantin ska gälla får du INTE ha öppnat gearboxen

Hurzk

Inlägg av Hurzk »

nej skruven rör sig ingenting faktsikt..mistänkte detta också, vapnet fick han hem i fredags. dom kommer inte gnälla på att man skruvat på den skruven under handtaget då?

Hur går man tillväga om man vill skicka tillbaka den? mailar?

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Segar den ihop eller dör den helt?

Lägg gärna upp en film eller MMSA en film till mig om du kan, skicka PM för nummer så ska nog det där gå att ordna.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Mickepicke

Inlägg av Mickepicke »

Om du bestämmer dig för att plocka isär den så bordade vara ganska säker på hur man går ihop det igen. Inte lätt om man inte läst på. Skulle rekommendera att skicka in den om det inte går att lösa externt
De har en supportmail som du kan få kontakt genom men de är inte så jättebra på engelska

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

@Mickepicke Skruva ihop en V2-box är inga konstigheter alls om man inte har tummen mitt i handen, finns massor av matnyttigt på internet.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.

Hurzk

Inlägg av Hurzk »

Vapnet segar sig och sen slutar helt, just nu får vi inte liv i den alls och blir då lite svårt o skicka film på det tyvär :p nu hörs inte ens nåt klickande ifrån den.

Marcules

Inlägg av Marcules »

Jag tycker det låter som en ganska trög gearbox tillsammans med ett dåligt batteri. Testa med ett helt nyladdat bra lipo batteri.
-:Skogsfrisk:-

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Med segar menar du alltså att det går långsammare och långsammare?

Om det inte sitter några färgplomberingar på luckan till pistolhandtaget där motorskruven sitter, skruva lös luckan och kolla motorkontakterna i första steget. Tillse givetvis alla batterierna ni provar med är laddade.

Hörs det inget klick eller liknande och motorkontakterna sitter som dom ska så prova ta ut motorn (dra rakt ut med kontakterna lösa) och stoppa tillbaka dom, snurrar den inte då har ni bedömt ett kretsbrott någonstans i vapnet, skulle kolla om det sitter nån skarv mellan batteri och switch assembly, beroende på vart ni har batteriet. Snurrar motorn när den testas utanför så har den väl bedömt låst sig och kolen i motorn har stannat jävlart exakt så det inte hörs att den försöker dra igång. Ta en tandläkar-scaler eller liknande verktyg med en liten böj längst ut och försök kroka i AR-latchen, går bedömt lättare om man tar bort pistolhandtaget. Kolla återigen efter färgplomberingar, bryter ni en sån så gäller inte garantin längre men det är inget jag hade brytt mig om iaf :)
-GU06

Hurzk

Inlägg av Hurzk »

yes, första 1-2 skotten är rappa och sen går det utför tills den inte vill. testat 4-5 olika batteriet nu, inkluderat ett lipo och två 9.6V batterier men utan resultat.

Vi har mätt med multimeter att den får kontakt ifrån batteriet till motorn, vapnet gick i skjuta iväg några salvor med men sen tvärdog den bara. nu får vi inte nåt ljud ifrån den alls, inget klickande eller nåt.

Vi ska in med det till röda stjärnan imorn och höra med dom, får väl se hur det går. Tror inte det var nån garanti skydd runt handtaget, är väl endast gearboxen? Ska bli spännande och se vad dom hittar för fel, har haft så många teorier och förslag nu så börjar bli snurrigt :shock:

dedär med AR-Latchen täntke vi också på, men det är ju så att den skjuter nåra skott o lägger av, sen efter en stund o lite pill kan man skjuta nåra till, 1-5. låter inte som att det är den, i det fallet är något grovt fel om den ska låsa sig efter bara något skott.

Skriv svar