Synpunkter på beställt gear från TaiwanGun.com

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
donniedarko

Synpunkter på beställt gear från TaiwanGun.com

Inlägg av donniedarko »

Tjena!
Har nu bestämt mig och beställt gear från TaiwanGun.com
Och som så många innan mig så är jag lite utav en Vietnam nörd och gillar då M16 extremt mycket.
Så det stod mellan att invänta en bra och duglig(i mina ögon) bössa eller köpa splitternytt.

Så jag beställde detta och vill ha era synpunkter på mina köp:

Vapen med tillbehör:
BI-5581M(BOYI)
Replica of TA31 type red dot
2x 300rd Hi-Cap Magazine for M4/AR15/M16 [BattleAxe]
Magazine speed loader for 150 BB s
Tactical Molle Leg Panel with holster - Olive [8FIELDS]

Skyddsutrustning:
Steel Protective Half Face Mask - olive [8FIELDS]
Military Combat Gloves mod. III (Size L) - Black [8FIELDS]
Goggles with steel net DESERT LOCUST type - olive
Knee Pads Set - olive [8fields]

Det som ingår till M16 jag beställde är följande:
* 9,6V 1200mAh NiMH battery
* battery charger
* 300 rounds hicap magazine
* AN/PEQ2 battery case
* 3 point tactical sling

Även läst mig till att bössan fått hyfsat betyg från folk.
Dock har jag väl inte letat så mycket, köpte den mest för att den var billig och har en anslagsenergi på ca. 400fps ur lådan.

Allt som allt så gick det på 2700:- och det får jag väl säga är ett riktigt bra och billigt pris.
Med tanke på att jag var villig att ge max 3000:- för en bössa.
FRA - den enda myndighet som faktiskt lyssnar på dig!

Maercosh

Re: Synpunkter på beställt gear från TaiwanGun.com

Inlägg av Maercosh »

Tror du måste ha batteriet i peq-boxen vilket är en stor nackdel. High-cap skramlar när du springer och du måste snurra för att kunna skjuta vilket jag tycker är jobbigt och orealistiskt :D Leg panel'n kommer du förmodligen behöva modda för att den ska kunna sitta högt upp på benet(det ska sitta precis under bältet.
Steel net googles kan leda till splitter från kulan eller från färgen på nätet i ögonen.
Bra att det var full metall på vapnet då plast är riktigt tråkigt :)
Edit: anslagsenergi mäts i joule, m/s är utgångshastigheten, högre utgångshastighet är inte alltid bättre utan det handlar om precisionen på vapnet

donniedarko

Inlägg av donniedarko »

Batteriet går i stocken, får plats med alla sorters airsoft batterier nämligen. Det är en av sakerna jag kollat upp innan :)
Peq-boxen är till för extra batteri om det nu mot all förmodan skulle behövas.
High-cap må skramla när man springer men det får duga till en början, köper nog realcaps senare. Sen är mycket ammunition aldrig fel :)
"Du måste snurra för att kunna skjuta" förstår jag inte riktigt vad du menar med?

Tror du jag har gjort ett hyfsat okej köp som första bössa?
Är nämligen nybörjare helt och har enbart en pistol(STI Tac Master, gbb) än sålänge.

Joule antal är 1.41 så det är la hyfsat tryck i bössan.
1.41 joule mellan 390-420 fps ala 120+ m/s.
Men som du säger, man ska träffa också.

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Jaha då är peq-boxen mest för syns skull ;) Ett extrabatteri kan du ju lika gärna ha i fickan :p
Med att snurra menar jag att du snurrar på hjulet under och då kan du skjuta ungefär 20 skott sen måste du snurra igen. Så ibland när du skjuter kommer du behöva snurra mitt i en 'eldstrid'. Därför jag föredrar 100rd midcaps :D
Relativt billigt vapen men en bra start i guess :)
Mer utgångshastighet leder till längre säkerhetsavstånd vilket kan vara svårt att komma ihåg som nybörjare. Men i ditt fall blir det Auto A, alltså får du använda full auto med 5 meter som säkerhetsavstånd. http://www.vsaf.se/?p=13

donniedarko

Inlägg av donniedarko »

Jaha nu förstår jag vad du menade med att snurra... Fan det tänkte jag inte ens på. Satan!
Men det får duga för stunden :)

kawa

Inlägg av kawa »

Nätglasögon kan som sagt skada synen istället för att skydda. Highcaps tycker jag personligen är ganska tråkigt att spela med, att behöva ladda om ibland boostar känslan och realismen lite tycker jag.
Vet inte hur mycket du läst på men jag rekommenderar att du köper LiPo-batteri och laddare, batteriet man får med bössorna är ofta ganska keffa. Utgångshastigheten som står i produktbeskrivningen stämmer inte alltid heller.
När du ändå beställde från taiwangun så kunde jag rekommendera att köpa deras gunbag då den är både charmig och funktionell. :D

Hela alltet gick på ungefär samma summa som min första beställning, taiwangun är bra skit.
bra memes

donniedarko

Inlägg av donniedarko »

Du menar den väskan man får gratis om man kommer upp i en viss summa som det står "GUNBAG" på? Ja den tog jag :D
Ska införskaffa mid/real caps senare... Miss utav mig att köpa två st extra highcaps.
Men men som tur är så är dem inte särskilt dyra.

Tito

Inlägg av Tito »

Vad har den beställningen med vietnam att göra? Eller jag kanske missförstod, det händer emellanåt...

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Jag undrar också den saken. Om du gillar Vietnam borde du väl beställt en fin Nam 16 istället?
http://www.taiwangun.com/en/electric/m- ... aign-id=20
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

donniedarko

Inlägg av donniedarko »

Beställningen har ingenting med Vietnam att göra :)
Fick upp ögonen för M16 sen tidig ålder efter att ha sett "Full metal jacket" samt "Plutonen" i alldeles för tidig ålder utan mammas godkännande.
Har även skjutit M16 och AK47 i Cu Chi Tunnels på semesterresa i Vietnam och M16 är en klar favorit.

Skriv svar