Första spel

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
webdiddy

Första spel

Inlägg av webdiddy »

Så! Då har jag anmält mig till mitt första airsoft spel ever.
Det blev Bockaby nu på lördag.

Igår kväll satt jag och beställde uniform, väst, hjälm, glasögon, sling, knäskydd & bio bb's.
Puffran är en WE G39C GBBR, NPAS ska även köpas till den för att trimma ner den.

Jag känner INGEN sedan innan så jag hoppas på ett hjälpsamt och vänligt motagande :)
Nått speciellt jag bör tänka på inför? Typ, gear eller nått i allmenhet?

Tack på förhand.

Kalle

Re: Första spel

Inlägg av Kalle »

Ta med vatten, mer än du tror behövs. Drick små mängder ofta. Nu på sommaren är det extra viktigt eftersom man svettas mer än man tror. Vanligt att huvudvärken kommer krypande fram mot kvällen annars ;)
Ta gärna en träff för mycket än en för lite. Identifiera dina mål så att du inte råkar skjuta fel person. Lätt hänt att man skjuter på allt som rör sig åsså är den en friendly eller nån som redan är död, tråkigt. Va inte rädd för att tala om att du är fresh. Finns många hjälpsamma airsoftare som kommer med tips och råd då.

Annars se till att ha med dig ordentligt med gott humör och ödmjukhet! Spring inte med saxar, kasta inte sten på stora hundar, dra inte ballen i gruset osv. :)
Hoppas du får en underbar dag och välkommen in i hobbyn!
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

webdiddy

Inlägg av webdiddy »

okay, cool.
Då får jag fylla min väst med vattenflaskor och kakor typ. :grin:

Hur vet msn föresten vem dom e fienden? Det e ju ganska blandat med uniformer där usa är överreprensenterat.

Endymion

Inlägg av Endymion »

Vet inte vad som liras i bockaby. Är det speedball-bana så är det bara tuta o köra. Är det skogsspel så hör direkt med dina lagkamrater om du kan haka på någon/några erfaren person under de första omgångarna. Tror inte det ska vara något problem. Alla har själva varit i "första gången situationen".

Försök att hålla käften stängd i eldstrider om du inte har tandskydd eller mask :) framförallt. Ha roligt!

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Ibland har lagen olika armbindlar för att identifieras. Men det är olika från spelplats till spelplats.

Endymion

Inlägg av Endymion »

Är det ett skogsspel och någon ligger och trycker bakom ett träd gör dock armbindel varken bu eller bä :roll: . Nåja, jag skulle inte oroa mig för mycket, alla har någon gång varit nybörjare som sagt.

Krille

Inlägg av Krille »

På Bockaby när jag har varit där. Så har lagen delats in i mörkt och ljust camoflage. Annars brukar det vara armbindlar som gäller.

Somsagt ta med en hel del vatten och en och annan kaka i safen :) Samt något att käka.

Haka på något gött gäng så ordnar det sig! ;)

(Och kom med på så många grymma bilder som möjligt så man får se hur awesome man är, strike a pose)
Välkommen in i hobbyn ;)

webdiddy

Inlägg av webdiddy »

Tack då har jag mer koll!

Mad John

Inlägg av Mad John »

Samt...inga Libanon-rensningar utan alltid kolv mot axeln så du ser vad du skjuter på! ;)
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

Endymion

Inlägg av Endymion »

Samt att du givetvis håller eventuellt säkerhetsavstånd.

Sunt förnuft är ganska bra annars. Kommer du upp i ryggen på någon på några meters håll (säkerhetsavstånd eller ej) är det bättre att lägga en kula i benet/västen än att dra på en fullkropps auto-skur...

Skriv svar