Problem med 100 m/s kravet

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Apfgp

Problem med 100 m/s kravet

Inlägg av Apfgp »

När jag ser kravet på 100 m/s på samtliga vapen på de flesta evenemangen kommer en del frågor upp. Om 100 m/s är ett krav finns det ens någon anledning att satsa på att vara sniper? När jag ser youtube kanaler som Novritsch (som för övrigt spelar med över 550 fps), så ser man att snipern kommer bäst till användning när man har avstånd till motståndaren. Vad är det för mening att vara sniper om man ändå har samma räckvidd som alla andra? Ja, snipern är ju mer träffsäker men vad spelar det för roll om motståndaren kan få iväg 20 gånger fler skott i sekunden än jag och dessutom har liknande räckvidd?
I min mening bör snipern få ha 50% mer fps

Rebelofsvearike

Re: Problem med 100 m/s kravet

Inlägg av Rebelofsvearike »

Okay dom spel du antagligen har sätt dom kraven på är CQB spel dvs inom hus eller väldigt tajta bannor där man inte vill få skador på varandra och har därför satt en gräns vid 100 m/s.
U mirring brah

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

I övrigt så är det oftast denna tabell som gäller.

Bild

Apfgp

Inlägg av Apfgp »

Rebelofsvearike skrev:Okay dom spel du antagligen har sätt dom kraven på är CQB spel dvs inom hus eller väldigt tajta bannor där man inte vill få skador på varandra och har därför satt en gräns vid 100 m/s.
Jag hoppas att du har rätt, vad är det för regler som gäller, ang m/s annars?

Apfgp

Inlägg av Apfgp »

Gwlyddyn skrev:I övrigt så är det oftast denna tabell som gäller.

Bild
Kanon, tack! Var kan jag hitta information ang de olika klasserna?

Marcules

Inlägg av Marcules »

Du tittar på dem. Du hamnar i den "klassen" som ditt vapen skjuter i. Bara att hålla det säkerhetsavståndet som anges. Om vi pratar vanliga spel, milsim brukar ha andra regler ibland.
-:Skogsfrisk:-

Reppan

Inlägg av Reppan »

Tabellen visar den övre gränsen av vapen klassen. Allting som är under 100 m/s är cqb (med 0.20g). Mellan 100 m/s till 115.8 m/s klassas som Auto A (med 0.20g).

Jag har en sniper som ligger i Auto B klass.

Vander

Inlägg av Vander »

Det läses så här;

Allt till höger om S-avstånd är en indikation om vad ditt vapen ligger i, alltså vad det chronoar. T.ex, har du en AEG som 110 m/s med en .20 kula så hamnar det under kategori Auto A. Då gäller säkerhetsavståndet om fem meter.

Har du en AEG som skjuter 155 m/s så måste den vara funktionell i semi-automat endast och säkerhetsavståndet är då 20m.

Apfgp

Inlägg av Apfgp »

Skulle vara användbart med ett vapen som mäter avståndet till målet och anpassar utgångshastigheten efter vilket säkerhetsavstånd man står på 8-)

kawa

Inlägg av kawa »

Börja jobba på det du, jag köper. 8-)
bra memes

Skriv svar