Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Vad menar du med cqc trim? Tror du att mitt vapen kommer funka bra?

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Allt under 100 m/s brukar kallas CQB-trim.

Det största problemet med låga trim utomhus är att det tar lång tid för kulan att nå fram och ofta saknas kraften att tränga igenom buskar etc.

Personligen kör jag 125-130 m/s utomhus och tycker att det är rätt lagom.

emanueljuandavid

Kan man uppgradera vapnet på något sätt istället för att köpa en ny?

Vander

Inlägg av Vander »

Fjäder är vad man brukar uppgradera för högre m/s.

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Fast nu är det en pistol han försöker få upp i fps, tror om du byter till en starkare gas så borde den väl skjuta snabbare?

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Att försöka pressa mer m/s ut en GBB pistol är fel väg att gå.

Inse att du har köpt en pistol och sen inse användningsområdet för denna pistol. Det är inte skogsspel. :)

Lägg två lax på en begagnad karbin och ett par magasin och du kommer ha mycket, mycket roligare. Pistolen har man till inomhusspel alternativt som backup när/om fienden kommer för nära.

Vander

Inlägg av Vander »

Ja, appropå det. Jag vet inte om det är din sorts spelstil, men eftersom du tycker om 'realistiska' funktioner, kanske en skarpskytt är något för dig? Naturligtvis kommer det helsikes mycket regelverk och pill till, men ett vapen som den här kostar inte mycket, behöver bara ett sikte och möjligtvis en bipod. Kräver mantelrörelser, skjuter hårt, och gör att din pistol blir väldigt, väldigt användbar på närmare håll.

700mb

Inlägg av 700mb »

Det var nog det sämsta rådet på länge, ett billigt prickskyttsvapen som har ungefär samma räckvidd och precision som en AEG till en tiondels utav eldhastighetern.

Ärligt talat, prata ihop dig men någon och låna en bössa du har ju redan en pistol vilket kan användas som secondary. Åk ut och prova hobbyn :)

Vander

Inlägg av Vander »

@700mb Visst, men det jag har hört från OP är att sådant inte spelar så stor roll, utan känslan när han spelar. Jag tog bara upp ett alternativ.

emanueljuandavid

Jag har redan beställt 2 50 rd magasin till min pistol, och min plan är att komma nästa lördag med dessa, har redan 2 andra vanliga 25 rd magasin, sedan har jag beställt skyddsutrustning

Skriv svar