Nybörjar frågor
Re: Nybörjar frågor
m/s behöver inte spela stor roll men med den korta pipan så lär du inte nå speciellt långt innan kulan drar åt helvete, du kan alltid testa men hoppas inte för mycket.
bra memes
-
Ah jag förstår... Så pipans längd spelar verkligen en stor roll då, jag trodde det var mer allvarligt på riktigt vapen. Äsch, jag får väl testa den på ett längre avstånd och se hur den funkar. Tack för informationen.
kawa skrev:m/s behöver inte spela stor roll men med den korta pipan så lär du inte nå speciellt långt innan kulan drar åt helvete, du kan alltid testa men hoppas inte för mycket.
Nja, delvis. piplängdens skillnad från pistol till karbin är stor, däremot är tex karbin-DMR(semi-sniper med lång pipa) skillnaden inte lika stor.
Så efter en viss längd på pipa blir precisionen inte så märkbart mycket bättre och om du har fel cylindervolym kan det t.o.m. bli sämre (snackar inte om pistol nu)
Så efter en viss längd på pipa blir precisionen inte så märkbart mycket bättre och om du har fel cylindervolym kan det t.o.m. bli sämre (snackar inte om pistol nu)
-
Hm, pipan är ju lika kort även med detta karbin lite, den är mest ändrad utseendemässigt, och logiskt sätt så antar jag att en pistol är byggd svagare än gevär? Hursomhelst så vill jag testa den i ett spel
Maercosh skrev:Nja, delvis. piplängdens skillnad från pistol till karbin är stor, däremot är tex karbin-DMR(semi-sniper med lång pipa) skillnaden inte lika stor.
-
Är frestande jo, men har dock bara 2 magasin :\
kawa skrev:Kom till klacken imorn och spela
Ta med dig en speedloader, 44skott klarar du dig fint på eftersom det är en g17(ingen auto)
48 blir det t.o.m
Jag har en speedloader du kan låna om du inte har en
Om jag hade en extra så hade jag kunnat låna ut en bössa men tyvärr så har jag bara en.
Airsoftare är riktigt trevliga (alla jag stött på iaf), kanske lite sent nu men posta i anmälningtråden och fråga om nån kan ta med en bössa så du kan prova. Annars så kan du alltid åka ut och testa och känna hur det känns lite.
Hoppas vi ses imorn

Jag har en speedloader du kan låna om du inte har en

Om jag hade en extra så hade jag kunnat låna ut en bössa men tyvärr så har jag bara en.
Airsoftare är riktigt trevliga (alla jag stött på iaf), kanske lite sent nu men posta i anmälningtråden och fråga om nån kan ta med en bössa så du kan prova. Annars så kan du alltid åka ut och testa och känna hur det känns lite.
Hoppas vi ses imorn

bra memes
Tjena,
Som nybörjare själv har jag inte mycket att tillföra, men du kan prova att hyra en AK eller M14 så du inte behöver köpa nytt eller be att låna av andra på Klacken. Kostar inte så mycket, butiken är central (mitt emot Fridhemsplans tunnelbana åt norrmälarstrandshållet) och du kan kasta plast med både hyrvapnet och ditt egna, förutsatt att du har sling. Kom bara ihåg att du måste ladda batteriet också. Provar du M14 är utgångshastigheten sådan att du måste byta till din g17 vid nära avstånd.
Kan annars rekommendera att gå in dit och titta runt, personalen har tid och är trevliga.
Lycka till!
Som nybörjare själv har jag inte mycket att tillföra, men du kan prova att hyra en AK eller M14 så du inte behöver köpa nytt eller be att låna av andra på Klacken. Kostar inte så mycket, butiken är central (mitt emot Fridhemsplans tunnelbana åt norrmälarstrandshållet) och du kan kasta plast med både hyrvapnet och ditt egna, förutsatt att du har sling. Kom bara ihåg att du måste ladda batteriet också. Provar du M14 är utgångshastigheten sådan att du måste byta till din g17 vid nära avstånd.
Kan annars rekommendera att gå in dit och titta runt, personalen har tid och är trevliga.
Lycka till!
Ja, röda stjärnan hyr ut vapen men det är relativt dyrt imo, och om du ska köpa, köp från Polen så sparar du tusenlappar.
Väldigt trevlig och hjälpsam personal är självklart ett plus!
Väldigt trevlig och hjälpsam personal är självklart ett plus!
bra memes